عایق بلوکی پلی‌یورتان، راه‌حلی ایده‌آل برای ساخت پانل‌های ساختمانی با مقاومت و سبکی

این عایق‌های بلوکی پلی‌یورتانی به گرم نگه‌داشتن ساختمان‌ها و سرد نگه‌داشتن غذا کمک می‌کنند، می‌توانید آن را در همه‌جا از استادیوم‌های ورزشی گرفته تا بیمارستان‌ها، سردخانه‌ها تا خانه‌ها پیدا کنید، و این یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی داریم. عایق پلی‌یورتان شامل دو نوع PUR و PIR است و یکی از مؤثرترین مواد عایق است که امروزه در دسترس است. دارای حمل و نصب آسان به علت وزن پایین آن بوده و رسانایی حرارتی بسیار پایین آن به این معنی است که لایه بسیار نازک‌تری نسبت به سایر مواد عایق برای به‌دست‌آوردن همان سطح بهره‌وری انرژی موردنیاز است. همچنین بسیار متنوع است و تقریباً در هر مکانی می‌توان از آن استفاده کرد.
ازآنجایی‌که عایق پلی‌یورتان (PUR وPIR) بسیار متنوع است، معمولاً به روش‌های مختلف استفاده می‌شود:
· تخته‌های عایق
· بلوک عایق
· پانل‌های عایق
· پانل‌های عایق سازه‌ای
· اسپری‌های عایق
· عایق تزریقی
· عایق‌های لوله‌ای

تخته‌ها و بلوک‌های عایق:

احتمالاً یکی از شناخته‌شده‌ترین عایق‌های پلی‌یورتانی، تخته‌های عایق ریجید پلی‌یورتان (PU) است که می‌تواند برای دیوارها، کف‌ها یا سقف‌ها و یا زیر مبل‌ها استفاده شود. یکی از مزایای بی‌شمار عایق بلوکی PU، قابلیت برش یا شکل‌دهی آن و حفظ فرم موردنیاز آن است.

تخته‌ها و بلوک‌های عایق پلی‌یورتانی در ساختمان:

در اروپا حدود ۴۰ درصد از کل انرژی مصرفی در ساختمان‌ها است و بیش از ۶۰ درصد آن از گرمایش و سرمایش آن‌ها تأمین می‌شود. عایق‌بندی خوب برای خانه‌ها یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانیم برای کاهش مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی انجام دهیم. عایق PU یکی از مؤثرترین مواد عایق در اطراف ما است و می‌تواند به سطوح بسیار بالایی از عملکرد حرارتی با حداقل ضخامت دست یابد. در واقع با مقادیر رسانایی گرمایی که از w/m*k 0/22 شروع می‌شود، عملکرد عایق معادل (U-values) را می‌توان با ضخامت بسیار کمتری نسبت به سایر مواد عایق معمولی به دست آورد.

تخته‌ها و بلوک‌های عایق پلی‌یورتان در ساختمان‌های غیرمسکونی:

این فقط خانه‌های مسکونی نیستند که می‌توانند از عایق PU بهره‌مند شوند: به هر کجا که نگاه کنیم، از بیمارستان‌ها و مدارس، دفاتر و مغازه‌ها تا استادیوم‌های ورزشی، می‌توان آن را در هر نوع ساختمانی یافت که عملکرد حرارتی طولانی‌مدتی را ارائه می‌دهد. تخته‌های عایق PU برای عایق‌کاری سقف‌های عرشه فولادی بسیار مناسب هستند. تخته‌ها به‌راحتی نصب می‌شوند، از نظر ابعادی پایدار هستند و در هنگام نصب و برای اهداف تعمیر و نگهداری، وزن را تحمل می‌کنند.

اگر شما هم نیازمند تهیه سیستم های برودتی و یا دیگر محصولات پلی یورتانی هستید، نیک پلی یورتان در کنار شما است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *