ساندویچ پانل های پلی یورتانی در صنعت ساختمان سازی 🏗️

دوران بام‌های کاهگلی و کاشی‌های خاکی گذشته است. امروزه انواع مصالح سقفی در بازار به‌وفور وجود دارد. پلی‌یورتان ماده‌ای است که در اقلام روزمره مانند: یخچال، اتومبیل، کفش و حتی تخت‌ها یافت می‌شود. این یک ماده پلیمری با کاربردهای متعدد است. به‌عنوان‌مثال، فوم منعطف مورداستفاده در تشک‌ها از PU ساخته شده است. همچنین در زیره کفش، لاستیک و پد مبلمان استفاده می‌شود. استفاده گسترده از آن به دلیل مزایای مختلف آن است که عبارت‌اند از: انعطاف‌پذیری، ظرفیت بارگذاری بالا، قابلیت اتصال قوی و تکنیک ساخت مقرون‌به‌صرفه. همچنین در برابر پارگی، ساییدگی، آب، روغن، گریس، کپک و قارچ مقاوم است. این امر باعث شده است که PU به طور مکرر در انواع محصولات مصرفی و تجاری مورداستفاده قرار گیرد. همچنین به‌عنوان سقف در صنعت ساخت‌وساز، به‌ویژه به‌عنوان پانل ساندویچ پلی‌یورتان استفاده می‌شود.

نگاهی دقیق‌تر به ساندویچ پانل پلی‌یورتان:

هسته اصلی این پانل‌ها فوم ریجید پلی‌یورتان است. پلی‌یورتان‌ها با فرآیند تولیدشان متمایز می‌شوند، زیرا با اندازه‌گیری و مخلوط‌کردن چهار یا چند جریان از اجزای مایع حاوی پیش‌سازهای پلی‌یورتان در مرحله تولید، ساخته می‌شوند. در نتیجه، یک پلیمر با وزن مولکولی بالا از طریق خط تولید ساندویچ پانل PU تولید می‌شود. از سال ۱۹۵۰، پلی‌یورتان به‌عنوان یک عایق حرارتی بسیار مؤثر استفاده شده است. پلی‌یورتان‌ها دارای ویژگی‌های عایق عالی هستند که منجر به‌صرفه جویی در مصرف انرژی تا ۶۰٪ می‌شود. ازآنجایی‌که استفاده از سوخت‌های فسیلی حدود ۸۰ درصد از دی‌اکسیدکربن جهان را تولید می‌کند، پلی‌یورتان می‌تواند راهی مؤثر برای کاهش مصرف انرژی باشد. در نتیجه، می‌تواند به کاهش انتشار CO2 کمک کند که یکی از مهم‌ترین علل گرم‌شدن کره زمین است. علاوه بر این، عایق‌های پلی‌یورتان در مقایسه با سایر عایق‌های حرارتی سبک و مقرون‌به‌صرفه، درحالی‌که دارای راندمان عایق حرارتی بهتری هستند، در نظر گرفته می‌شوند.

موارد استفاده و کاربردهای ساندویچ پانل پلی‌یورتان:

ساندویچ پانل‌های پلی‌یورتان که اغلب به‌عنوان پانل‌های PU شناخته می‌شوند، ساختارهایی متشکل از فوم پلی‌یورتان هستند که بین دوپوسته جانبی ساخته شده از مواد متفاوتی مانند فلز قرار گرفته‌اند. ترکیب مواد باعث می‌شود PU سبک، بادوام و همچنین در برابر خوردگی و آب‌وهوای شدید مقاوم باشد. سه‌لایه تشکیل‌دهنده ساندویچ پانل PU (هسته و دوپوسته جانبی) هر زمان که ترکیبی از استحکام ساختاری بالا و وزن کم موردنیاز باشد استفاده می‌شود. برخی از نمونه‌های کاربرد آن عبارت‌اند از: اتاقک CA، اتاق‌های فریزر، اتاق‌های کنترل، سقف‌های عایق شده و روکش‌های دیوار، همچنین اغلب برای ساخت خانه‌های پیش‌ساخته و سرپناه، کابین‌های قابل‌حمل، مراکز بهداشتی، مدارس، استادیوم‌ها و انبارها استفاده می‌شود.

مزایای ساندویچ پانل PU :

· وزن کم
· مقاوم در برابر آتش
· پایین‌بودن هزینه‌های نصب
· مقاوم در برابر رطوبت
· عایق صدا
· مقاوم در برابر نیروهای برشی، فشاری و کششی
· عالی برای سرمایش و گرمایش
· مقاومت بالا در برابر آلودگی‌های میکروبی و بیولوژیکی
این پانل‌ها بهتر از قاب‌های چوبی سنتی هستند و کمتر مستعد جابه‌جایی هستند. این ویژگی‌ها آن‌ها را به یکی از بهترین مصالح سقف برای خانه‌ها و سازه‌های تجاری تبدیل می‌کند. نصب پانل‌های PU آسان است و در مقایسه با سایر مواد به زمان و نیروی انسانی کمتری نیاز دارد. آن‌ها همچنین به‌عنوان عایق حرارتی مؤثر هستند و سقف را از جذب گرمای بیش از حد محافظت می‌کنند. این بدان معنی است که می‌توانید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید؛ زیرا برای خنک‌کردن خانه خود برق کمتری مصرف می‌کنید. استحکام آن با توانایی آن در حفظ استحکام ساختاری خود حتی در هنگام افزایش و کاهش دما بیشتر می‌شود.
ساندویچ پانل PU در ضخامت‌های مختلف موجود است. بهترین بخش در مورد این نوع مواد این است که دارای بالاترین تراکم در بین تمام پانل‌های عایق است. ساندویچ پانل پلی‌یورتان می‌تواند انتخاب خوبی برای ساختمان‌هایی باشد که به سازه‌ای مقاوم در برابر آتش نیاز دارند. ساندویچ پانل پلی‌یورتان جایگزینی خوب برای روش‌های ساخت‌وساز سنتی است و توسط بسیاری از شرکت‌های ساختمانی استفاده می‌شود. هدایت حرارتی ضعیف آن باعث می‌گردد چارچوب ساختمان نازک‌تر شود. این هدایت حرارتی کمتر می‌تواند در هزینه و انرژی صرفه‌جویی کند. با خنک نگه‌داشتن ساختمان در طول تابستان و سرد نگه‌داشتن ساختمان در طول زمستان، ساندویچ پانل PU می‌تواند به کاهش هزینه‌های انرژی کمک کند.

دیگر سیستم های صنعت ساختمان را نیز می توانید در سایت نیک پلی یورتان مشاهده و بررسی کنید.

ساندویچ پانل های پلی یورتانی در صنعت ساختمان سازی 🏗️

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *