عایق بلوکی پلی‌یورتان، مقایسه آن با عایق EPS

پانل عایق پلی‌یورتان:

پانل عایق پلی‌یورتان که با نام PUR نیز مشخص می‌شود، اغلب به‌عنوان پانل‌های عایق سازه‌ای در زمینه‌های ساختمانی استفاده می‌شود. پانل با قالب‌گیری تزریق یکنواخت (UDM) ساخته شده است که باعث تزریق PU یکنواخت بین پوسته‌های پانل می‌شود.

عایق حرارتی:

بزرگ‌ترین مزیت پانل عایق پلی‌یورتان، عایق حرارتی بودن آن است. راندمان رسانایی حرارتی w/m*k 23/0 است که تقریباً از همه انواع دیگر مواد فومی کمتر است. دوم اینکه پانل عایق pu نسبت به آب و بسیاری از مایعات دیگر نفوذناپذیر است. پوسته‌ها همچنین به شکل لبه و شیار لمینت می‌شوند که اتصال و نصب آسان می‌شود.
ویژگی‌های پانل عایق پلی‌یورتان:
· فوم PU رطوبت را جذب نمی‌کند.
· یک پروفیل در هر لبه پانل قالب‌گیری می‌شود و از هم‌ترازی سریع و مناسب اتصالات پانل به پانل اطمینان می‌دهد.

ویژگی‌های پانل عایق پلی‌یورتان:

· فوم PU رطوبت را جذب نمی‌کند.
· یک پروفیل در هر لبه پانل قالب‌گیری می‌شود و از هم‌ترازی سریع و مناسب اتصالات پانل به پانل اطمینان می‌دهد

مقایسه PU و EPS در میزان عایق بودن:

یک بحث طولانی‌مدت در مورد اینکه آیا پانل پلی‌استایرن منبسط شده EPS) ) یا پلی‌یورتان (PU) برای عایق‌کاری بهتر است وجود دارد. این یک بحث پیچیده است که نیاز به دانش در مورد چندین عامل مختلف دارد.
۱. نوع عایق: EPS یک فوم ریجید سلول بسته است که از حباب‌های کروی و توخالی تشکیل شده است که با استفاده از بخار به یکدیگر فشرده شده‌اند. چون ۹۸% EPS هوا است از نظر شیمیایی خنثی محسوب می‌شود. فوم پلی‌یورتان حاوی گازی با هدایت حرارتی پایین در داخل سلول‌هایش است. فوم پلی‌یورتان توسط واکنش پلی‌ال با دی ایزوسیانات در حضور کاتالیست و افزودنی‌های مناسب تولید می‌گردد.
۲. مقایسه R-Value: پلی‌یورتان یکی از بالاترین مقدار R اولیه در هر اینچ را در صنعت دارد که در ضخامت‌های معادل، بالاتر از EPS است. بااین‌حال، عایق EPS مقدار R-Value اولیه خود را تا مدت‌ها پس از اولین نصب حفظ می‌کند. پلی‌یورتان از مقاومت حرارتی عامل فوم زای خود برای دستیابی به R-Value اولیه بالاتر استفاده می‌کند. بااین‌حال، R-Value خود را در طول زمان به دلیل رانش حرارتی از دست می‌دهد. طبق گفته Building Science Corporation، رانش حرارتی عبارت است ازدست‌دادن R-Value در طول زمان در فومی که حاوی عوامل فوم زا است. هوا وارد سلول‌های فوم می‌شود و عامل فوم زا با رسانایی پایین را رقیق می‌کند یا جایگزین آن می‌شود. بیشترین رانش حرارتی پلی‌یورتان در دو سال اول اتفاق می‌افتد. آزمایشگاه ملی Oak Ridge تصمیم به مطالعه اثر رانش حرارتی بر روی R-Value یا مقاومت حرارتی طولانی‌مدت پس از یک دوره پنج‌ساله گرفت. آن‌ها دریافتند که به مدت ۲ تا ۵ سال، مقاومت حرارتی پانل‌های عایق EPS و پلی‌یورتان تقریباً معادل خواهد بود.
۳. مقایسه قیمت: پانل‌های عایق پلی‌یورتانی به‌مراتب گران‌تر از پانل‌های عایق EPS هستند. این قیمت به علت R-Value بالاتر اولیه آن است.

اگر شما هم نیازمند سیستم های برودتی هستید؛ عایق بلوکی پلی یورتان، فوم یخچالی و محصولات دیگر را می توانید از نیک پلی یورتان تهیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *