عایق بلوکی پلی یورتان، ماده ای با قدرت حمل و نقل بالا و عملکرد حرارتی برتر

فوم ریجید بلوکی پلی یورتان چیست؟

فوم بلوکی ریجید پلی یورتان(PUR/PIR ) یک فوم سلول بسته است. به عنوان ماده عایق حرارتی به صورت تخته های عایق یا فوم بلوکی و در ترکیب با انواع روکش های سخت به عنوان مصالح ساختمانی یا ساندویچ پانل استفاده می شود. در ضخامت مواد متوسط، فوم بلوکی ریجید پلی یورتان (PUR/PIR ) عایق حرارتی بهینه همراه با مزیت فضایی استثنایی را ارائه می دهد. برای معماران، فوم بلوکی پلی یورتان زمینه را برای راه حل های عایق خلاقانه از انبار و دیوارها تا سقف فراهم می کند. فوم بلوکی پلی یورتان را می توان برای تجهیزات ساختمانی و تاسیسات صنعتی به شکل دلخواه برش داد.

خواص فنی و فیزیکی فوم ریجید بلوکی پلی یورتان (PUR/PIR):

خواص مواد عایق به ساختار آن ها، مواد اولیه مورد استفاده و فرآیند ساخت بستگی دارد. در انتخاب یک ماده عایق حرارتی مناسب، خواص حرارتی مورد نیاز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای عملکرد و ایمنی ساختمان، معیارهای مهم دیگر در انتخاب عایق عبارتند از: مقاومت مکانیکی، مقاومت در برابر پیری، خواص عایق صدا و مقاومت در برابر رطوبت و آتش. مواد عایق فوم بلوکی پلی یورتان (PUR/PIR ) یک عایق عالی محسوب می شوند. آن ها مقادیر هدایت حرارتی بسیار پایینی دارند و می توانند به صرفه جویی در مصرف انرژی دست یابند. مقادیر عالی مقاومت مکانیکی و دوام استثنایی فوم بلوکی پلی یورتان تمام الزامات ساخته شده از مواد عایق مورد استفاده در صنعت ساختمان را برآورده می کند.

هدایت حرارتی فوم پلی یورتان بلوکی:

هدایت حرارتی فوم پلی پورتان ریجید بلوکی به موارد زیر بستگی دارد:
· عامل فوم زای مورد استفاده
· دانسیته
· دما
· رفتار در حضور آب و رطوبت

پایداری دمایی:

علاوه بر ویژگی‌های پایداری مواد عایق تحت دماهای افزایش‌یافته، محدودیت‌های حداکثر و حداقل دما نیز برای زمینه‌های خاص کاربرد مهم هستند. مدت زمان تأثیر دمای خاص در اینجا بسیار اهمیت پیدا می کند. محدودیت دمایی برای کاربرد ماده می تواند از طریق اثرات مختلف آشکار شود، به عنوان مثال تغییر در ابعاد، از دست دادن شکل و پایداری، تا تجزیه حرارتی. مواد عایق ساخته شده از فوم بلوکی پلی یورتان ریجید(PUR/PIR ) دارای سطح بالایی از مقاومت حرارتی و خواص پایداری ابعادی خوبی هستند. بسته به چگالی و روکش ها، مواد عایق فوم پلی یورتان ریجید برای کاربردهای ساختمانی را می توان به مدت طولانی در محدوده دمایی ۳۰ درجه سانتی گراد تا ۹۰+ درجه سانتی گراد استفاده کرد. مواد عایق فوم بلوکی پلی یورتان می توانند دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد را برای دوره های کوتاه و بدون عوارض جانبی تحمل کنند. فوم پلی یورتان بلوکی با روکش های پشمی معدنی یا بدون روکش در برابر قیر داغ مقاوم است. فوم پلی یورتان ریجید یک پلاستیک ترموست است و در اثر آتش ذوب نمی شود. علاوه بر این، تعدادی از محصولات پلی یورتان خاص را می توان به عنوان عایق در زیر کف آسفالت ریخته شده نصب کرد و آن می تواند دمای ۲۰۰+ درجه سانتیگراد را بدون حفاظت حرارتی اضافی دوام آورد، یا برای کاربردهایی در دمای سرد تا ۱۸۰- درجه سانتیگراد می توان از آن استفاده کرد.

پایداری شیمیایی و بیولوژیکی:

تماس با مواد شیمیایی می تواند بر خواص مواد عایق تاثیر بگذارد. با این حال، تخته های عایق ساخته شده از فوم پلی یورتان ریجید در بیشتر موارد در برابر مواد شیمیایی رایج مورد استفاده در ساختمان مقاوم هستند. این شامل بیشتر حلال‌هایی است که در چسب‌ها، مواد قیری، محصولات محافظ چوب یا ترکیبات آب‌بندی استفاده می‌شوند. علاوه بر این، مواد عایق در برابر اثرات نرم‌کننده‌های مورد استفاده در فیلم‌های آب‌بندی یا سوخت‌ها، روغن‌های معدنی، اسیدها و قلیایی‌های رقیق‌شده، گازهای خروجی یا محیط‌های صنعتی تهاجمی حساس نیستند. فوم پلی یورتان بلوکی پوسیده نمی شود و در برابر کپک و پوسیدگی مقاوم است و از نظر بو خنثی است. اشعه ماوراء بنفش باعث تغییر رنگ در صفحات عایق فوم پلی یورتان ریجید بدون روکش یا در وجوه بریده شده می شود و به مرور زمان منجر به اثر سنباده زنی کم روی سطح می شود. با این حال، این یک نقص فنی نیست. سنباده سطحی را می توان در مراحل بعدی کار حذف کرد.


برای بررسی سیستم های برودتی پلی یورتانی و موارد دیگر  به مطالب موجود در سایت رجوع کنید.

عایق بلوکی پلی یورتان، ماده ای با قدرت حمل و نقل بالا و عملکرد حرارتی برتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *