ساندویچ پانل پلی یورتان، راهکاری برای عایقکاری حرارتی و صوتی با کارایی بالا

بهره‌وری انرژی به بخشی ضروری از توسعه پایدار تبدیل شده است زیرا به طور مستقیم بر آینده ما و محیط زیست تأثیر می‌گذارد. صرفه جویی در انرژی همچنین به معنای صرفه جویی در هزینه های طولانی مدت برای مصرف کننده است. در مطالعات مربوط به بهره وری انرژی، سهم ساختمان ها در مصرف انرژی بسیار قابل توجه تعیین شده است و ساندویچ پانل هایی که عایق حرارتی بالایی هستند، استفاده گسترده ای را آغاز کرده اند که تاثیرات حیاتی بر بهره وری انرژی دارند. ساندویچ پانل های مورد استفاده در بخش ساخت و ساز ساختمان ها، عایق حرارتی بوده و همچنین از ساختمان در برابر عوامل خارجی محافظت می کنند. آن ها از مواد پرکننده فومی، با مقاومت بالا و چگالی کم تشکیل شده اند. در حالی که ورق های فلزی داخلی و خارجی از عوامل خارجی محافظت کرده و از خوردگی جلوگیری می کنند، مواد پرکننده فوم، عایق حرارتی را تضمین می کند. مواد اصلی استفاده شده در ساندویچ پانل از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی با عایق حرارتی اهمیت زیادی دارد. فوم پلی یورتان با ضریب رسانایی پایین خود عملکرد عایق بالایی را برای ساختمان ها فراهم می کند. علاوه بر این، ساندویچ پانل پلی یورتانی فرصت را برای دستیابی به فضای زندگی بیشتر در ساختمان ها از طریق اجازه ساخت پانل های نازک تر فراهم می کند. با توجه به این ویژگی های برتر، پلی یورتان به ماده پرکننده ایده آل و ضروری مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل ها تبدیل شده است. سیستم های ما به دو گروه سیستم های ساندویچ پانل پیوسته (PIR) و PUR) ) وناپیوسته تقسیم می شوند. سیستم های پیوسته بسته به خط تولید می توانند از ۲، ۴ یا ۵ جزء تشکیل شوند. در حالی که سیستم های ناپیوسته بسته به سرعت جریان ماشین و زمان قالب گیری، زمان های واکنش متفاوتی ارائه می دهند.

عایق بندی ساندویچ پانل های پلی یورتانی:

ساندویچ پانل عایق بندی شده محصولی متشکل از یک هسته عایق است که در بین دو پوسته کامپوزیت فلزی یا پلیمری قرار گرفته است. هسته ها را می توان از انواع مختلفی از مواد عایق مانند پلی یورتان ریجید (PUR)، پلی ایزوسیانورات (PIR)، پلی استایرن منبسط شده (EPS ) و پشم معدنی ساخت. هسته های عایق نیز ممکن است از مواد کامپوزیتی ایجاد شوند. پانل ها یا به چارچوب فولادی یا هر حامل دیگری که به عنوان نیروی سازه ای ساختمان عمل می کند، متصل می شوند.

مواد هسته عایق مورد استفاده در ساندویچ پانل:

هر یک از مواد هسته عایق مورد استفاده در ساندویچ پانل از نظر هدایت حرارتی، عایق صدا و نسبت استحکام به وزن متفاوت است. امروزه در بسیاری از پروژه های ساختمانی از پانل های PIR و PUR به دلیل رسانایی حرارتی کم، عایق صوتی خوب و تطبیق پذیری آن ها استفاده می شود. پانل های پشم معدنی برای ساختمان هایی که نیاز به مقاومت بالاتر در برابر آتش دارند ترجیح داده می شوند، اگرچه این گزینه کمی پرهزینه است. پانل EPS-core گزینه ای مقرون به صرفه برای پارتیشن های دیوار داخلی است.

مزایا و معایب ساندویچ پانل های عایق پلی یورتانی:

استفاده از ساندویچ پانل پلی یورتانی بر روش سنتی ایجاد ساختمان از سنگ تراشی غلبه کرده است. این به دلیل این است که ساندویچ پانل های عایق دارای مزایای ساختمانی زیادی هستند مانند:
· زمان ساخت سریعتر
· هزینه های کمتر برای مواد، حمل و نقل و نیروی کار
· مونتاژ سریع
· عایق حرارتی و صوتی خوب
· مقاوم در برابر خوردگی و سایر اثرات بیولوژیکی
· مقاومت بالا در برابر آتش و پایداری ابعادی
· ویژگی های مکانیکی و حرارتی عالی
· چسبندگی خوب در شرایط فرآیند مناسب
· افزایش عمر ساختمان
· استفاده از مواد اولیه ۱۰۰% خالص
· سیستم های طراحی شده برای کلاس های مختلف اشتعال پذیری (PIR، B2، B3)
در حال حاضر، عیب اصلی ساندویچ پانل های پلی یورتانی عدم توانایی آن در تحمل بارهای اضافی ساختمانی است. آسیب های آرایشی به ساختمان نیز بیشتر محتمل است. اتصال داخلی و ورق های فلزی بیرونی ساندویچ پانل با پرکننده داخلی برای عملکرد پانل بسیار مهم است. مهم است که هم لایه داخلی و هم لایه بیرونی قوی باشند. به همین دلیل، هنگام انتخاب تولید مناسب برای ساندویچ پانل، باید موادی با ویژگی های چسبندگی قوی ترجیح داده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *