ساندویچ پانل PUR-PIR

تولید ساندویچ پانل های فوم سخت پلی یورتان به یک ابزار اساسی برای سیستم های ساختمانی با کارایی بالا تبدیل شده است. اگرچه پردازش پذیری پانل های PIR و PUR مشابه است، اما دارای تفاوت های ظریف مشخصی، مانند دمای پردازش، در مورد پانل های PIR بالاتر، یا استفاده از چسب ها برای بهبود چسبندگی بین ورق و فوم، در مورد پانل PIR هستند. اما زمینه کاربرد ساندویچ پانل‌های PUR/PIR بسیار مشابه است و می‌توان از آن ها برای موارد زیر استفاده کرد:

  1. محوطه خارجی: نما و سقف.
  2. تقسیم بندی فضاهای داخلی: پارتیشن ها، اتاق های پردازش مواد غذایی، اتاق های تمیز، اتاق های سرد و غیره.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل PUR/PIR:

مزایای ساندویچ از پانل های PUR / PIR چیزی است که این پانل های عایق را برای سلامت، ایمنی و محیط زیست جذاب تر می کند:

  • عایق حرارتی: یکی از محصولات عایق حرارتی با کمترین ضریب هدایت حرارتی است. به لطف همگن بودن عایق در تمام نقاط پانل، عدم وجود پل های حرارتی را تضمین می کند. این مجموعه همچنین به لطف اتصالات، معمولاً زبانه و شیار، بین پانل ها، پل های حرارتی را به حداقل می رساند.
  • بهینه سازی فضای قابل استفاده، زیرا حداقل ضخامت برای دستیابی به حداکثر سطح عایق حرارتی مورد نیاز است.
  • به دلیل ساختار سلول بسته پلیمر، عملاً هیچ جذب آبی وجود ندارد، که آن ها را ضد آب می کند.
  • خواص مکانیکی که به پانل ها استحکام زیاد و وزن کم می دهد که حمل و نقل، جابجایی، نصب و راه اندازی سازه را تسهیل می کند.
  • واکنش به عملکرد آتش که باعث می شود ساندویچ پانل های PUR/PIR در برابر آتش ایمن باشند.

ساندویچ پانل های PUR/PIR یک محصول پیش ساخته، پایدار در ساخت و بسیار سبک برای حمل و نقل به محل ساخت و ساز هستند. ساخت یک ساختمان، اعم از مسکونی و صنعتی، با ساندویچ پانل های پلی یورتان، زباله های بسیار کمی تولید می کند که باعث می شود روند ساختمان پایدارتر گردد.

ویژگی های ساندویچ پانل PUR/PIR:

از نظر خواص، تفاوت اصلی بین ساندویچ پانل PUR/PIR در ترکیب آن ها نهفته است. فوم به‌دست‌آمده با سیستم‌های PIR (Polyisocyanurate) به دلیل تشکیل ساختار پلی ایزوسیانورات، دارای درجه بالایی از آروماتیک بودن است که پایداری حرارتی بالاتری را در مقایسه با گروه‌های یورتان (PUR ) فراهم می‌کند و در نتیجه مقاومت آن در برابر آتش را بهبود می‌بخشد. فوم PIR با تشکیل یک لایه سطحی کربن که از نفوذ آتش به لایه های داخلی محافظت کرده و از نفوذ آتش به لایه های داخلی جلوگیری می کند، به طور ایمن به آتش واکنش نشان می دهد. در ترکیب پانل های PIR، به عنوان یک قاعده کلی، غلظت کمتری از بازدارنده های شعله نسبت به پانل های PUR وجود دارد، بنابراین در هنگام احتراق دود کمتری تولید می شود. حتی پانل های PIR در بازار وجود داشته که عاری از مواد ضد شعله هالوژن هستند. با این وجود، محصولات باید برای تعیین رفتار آتش سوزی با روش های واکنش و تست مقاومت در برابر آتش مطابق با مقررات جاری بسته به مکان، آزمایش شوند. از نظر خواص حرارتی، PIR در محدوده دمایی بالاتر از PUR پایدار می ماند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *