مزایای استفاده از ساندویچ پانل پلی‌یورتان در صنعت سردخانه‌سازی

ساندویچ پانل‌ها کاربردهای مختلفی در ساخت و ساز و مهندسی دارند. آن‌ها به فناوری هواپیما، سفرهای فضایی و هوانوردی و تأسیسات ذخیره‌سازی سرد سیار و دائمی کمک می‌کنند. ساندویچ پانل‌های پلی‌یورتان که اغلب به عنوان پانل‌های PU شناخته می‌شوند، ساختارهایی متشکل از فوم پلی‌یورتان هستند که بین دو پوسته جانبی ساخته شده از مواد متفاوتی مانند فلز قرار گرفته‌اند. ساندویچ پانل PU، پانل PUR یا پانل PUF نیز نامیده می‌شود که در آن فوم پلی‌یورتان بین دو پوشش بیرونی قرار می‌گیرد. پانل PU بدون CFC به دلیل خواص مکانیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و رطوبت مفید معمولاً به عنوان پانل‌های ذخیره‌سازی سرد استفاده می‌شود و برای جلوگیری از هدایت حرارتی، مهار رشد قارچ‌ها، جلوگیری از ورود رطوبت عالی است. ترکیب مواد باعث می‌شود PU سبک، بادوام و همچنین در برابر خوردگی و آب و هوای شدید مقاوم باشد. سه لایه تشکیل دهنده ساندویچ پانل PU (هسته و دو پوسته جانبی) هر زمان که ترکیبی از استحکام ساختاری بالا و وزن کم مورد نیاز باشد استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ساندویچ پانل‌های پلی‌یورتانی عبارتند از:
۱. سبک وزن
۲. مقاوم در برابر آتش
۳. هزینه نصب پایین
۴. عایق رطوبت
۵. عایق صدا
۶. مقاوم در برابر نیروهای برشی، کششی و فشاری
۷. عالی برای سرمایش و گرمایش
۸. مقاومت بالا در برابر آلودگی‌های میکروبی و بیولوژیکی
۹. قابلیت رنگ پذیری بالا

مزایای استفاده از ساندویچ پانل پلی‌یورتان در صنعت سردخانه‌سازی

ساندویچ پانل سردخانه‌ای پلی‌یورتان:
سردخانه فضایی بسته و ایزوله است که دما و رطوبت آن به دقت و به طور مداوم کنترل می‌شود. از آن‌ها برای انجماد و نگهداری مواد مختلف مانند غذا، گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، میوه‌ها و سبزیجات و همچنین تجهیزات الکترونیکی، مواد شیمیایی و دارویی استفاده می‌شود. بسته به ابعاد، میزان بارگیری، نوع و مدت نگهداری محصول و ظرفیت سردخانه، قدرت کمپرسور، کندانسور و اوپراتور متناسب با آن تغییر می‌کند.
صرفه‌جویی در انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دو مورد از ضروری ترین نیازهایی است که امروزه سیستم‌های پانل عایق برای اتاق‌های سرد باید ارائه دهند. عایق حرارتی به معنای صرفه‌جویی در انرژی و نگهداری است که به صرفه جویی مالی قابل توجه در دراز مدت تبدیل می‌شود. به عنوان مثال، ما شاهد بودیم که در سال‌های اخیر میانگین ضخامت پانل عایق برای اتاق سرد افزایش یافته است، زیرا این امر به نفع تجهیزات تبرید است که به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.
همانطور که از نام آن مشخص است، ساندویچ پانل سردخانه‌ای برای استفاده در سقف یا دیوار سردخانه استفاده می‌شود. ضخامت پانل‌های سرد بین ۸ تا ۲۰ سانتی متر است و پلی‌یورتان به کار رفته در آن بسیار سخت و شکننده است و به همین دلیل استفاده از آن به تنهایی آسان نیست. اما با قرار دادن این ماده بین دو لایه ورق فلزی با استحکام کششی بالا، خواص مکانیکی مطلوب را بدست می‌آوریم. از ویژگی‌های خاص این نوع ساندویچ پانل‌ها رعایت اصول و قوانین بهداشتی می‌باشد و ویژگی منحصر به فرد ساندویچ پانل سرد مقاومت در برابر رطوبت و پوسیدگی می‌باشد. ساندویچ پانل‌های عایق شده با PUF برای مونتاژ سریع و آسان اتاق سرد طراحی شده‌اند. ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای حداکثر عایق حرارتی را فراهم می‌کنند و در نتیجه حفظ دمای مطلوب را در داخل سردخانه تسهیل می‌کنند. برخی دیگر از ویژگی‌های ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای عبارتند از:
۱. نگهداری آسان دما در سردخانه
۲. کاهش هزینه‌های نگهداری سردخانه‌ها و ساختمان‌های انجماد عمیق
۳. مونتاژ آسان
۴. دوام و ایمنی استفاده
مکان‌های مورد استفاده از اتاق‌های سرد
۱. اتاق سرد و فریزر برای غذا
۲. غذای منجمد
۳. گلکاری
۴. صنایع فرآوری مواد غذایی
۵. هتل‌ها و رستوران‌ها
۶. صنایع

برای مشاهده مقالات دیگر از طریق  منوی صفحه اصلی نیک پلی یورتان به بخش مقالات مراجعه کنید همچنین می توانید انواع محصولات پلی یورتانی، مانند سیستم های برودتی را بررسی و مقایسه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *