ساندویچ پانل پلی‌یورتان

ساندویچ پانل‌ها به‌راحتی و سریع نصب می‌شوند. به طور متوسط، نصب ۶۰۰ مترمربع ساندویچ پانل برای یک نیروی ساخت‌وساز ماهر تقریباً ۸ ساعت طول می‌کشد. مراحل نصب ساندویچ پانل دیواری و سقفی به شرح زیر است:
· مصالح ساختمانی به محل تحویل داده می‌شود: تحویل شامل ساندویچ پانل‌ها، اجزای فریم و لوازم جانبی (از جمله: بست، واشر، مهروموم و غیره) است.
· مواد تحویلی با تجهیزات حمل‌ونقل ساختمانی تخلیه می‌شود.
· فریم‌های فرعی مونتاژ شده و با تیرها و ستون‌ها نصب می‌شوند.
· فیلم محافظ از پانل‌های ساندویچ برداشته می‌شود.
· ساندویچ پانل‌ها با استفاده از بست‌های مناسب به اعضای ساختاری زیرفریم بسته می‌شوند.
· درزهای بین ساندویچ پانل‌ها آب‌بندی‌شده و فلاشینگ نصب می‌گردد.هنگام انجام تعمیرات یک اتاق سرد، تمیزکردن و ضدعفونی‌کردن سطح ساندویچ پانل‌های عایق شده بدون آسیب رساندن به پوشش که معمولاً فلزی است، مهم است.

نکات قابل‌توجه در تمیزکردن ساندویچ پانل پلی‌یورتانی:

۱. سطح را با آب تمیز کاملاً بشویید:

اتاق سرد یک انبار ایده‌آل برای غذا و نوشیدنی است. این اتاق‌ها باید تمیز نگه داشته شوند تا از هرگونه آلودگی با باکتری برای اهداف بهداشتی جلوگیری شود. شستشوی منظم پانل‌ها با آب از آن جلوگیری می‌کند. سطوح ساندویچ پانل را همیشه از بالابه‌پایین با آب تمیز یا محلولی از مواد شوینده غیرتهاجمی و آب گرم تمیز کنید.

۲. از پاک‌کننده‌های غلیظ و قوی خودداری کنید:

پاک‌کننده‌های غلیظ، محلول‌های ساینده و حلال‌ها باعث آسیب به سطح ساندویچ پانل می‌شوند. به‌طورکلی PH توصیه شده پاک‌کننده باید بین ۴ تا ۹ باشد.

۳. در تمیزکردن با فشار بالا احتیاط کنید:

تمیزکردن با فشار بالا باید بادقت انجام شود و نزدیک یا عمود بر سطح پانل نباشد. دمای بیش از ۷۰ درجه سانتی‌گراد باعث آسیب به ساندویچ پانل‌ها شود. به‌طورکلی شیلنگ را در فاصله ۳۰ سانتی‌متری از سطح قرار دهید، از فشار حداکثر ۵۰ بار استفاده کنید و دما را بین ۳۰ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد نگه دارید.

۴. آب را از اتصالات پانل دورنگه دارید:

در اتصالات پانل، پاک‌کننده فشارقوی باید به سمت پایین باشد تا از فشاردادن آب به داخل اتصالات و ایجاد آسیب جلوگیری شود. در فرآیند شستشو مراقب باشید تا از تجمع آب در مفاصل جلوگیری کنید. از پاک‌کننده‌های غیر ساینده برای ازبین‌بردن آثار کثیفی استفاده کنید.

پیشگیری از آسیب ساندویچ پانل:

۱. خراش و ترک بر روی پوشش فولادی:

خط‌وخش و ترک روی نمای فولادی باعث کاهش طول عمر ساندویچ پانل‌ها و بدتر شدن ظاهر ساختمان می‌شود. اگر ورق ترک‌خورده یا خراشیده شود، این نواحی ممکن است تجمع گردوغبار، رطوبت و موادی را که خوردگی فولاد را تسریع می‌کنند، افزایش دهند. اگر کارهای تعمیر به‌موقع انجام نشود، تعمیر عیوب جدید ناشی از خوردگی بسیار پیچیده‌تر می‌شود؛ بنابراین لازم است هر گونه آسیب در پوشش سطحی با آسیاب‌کردن قسمت‌های آسیب‌دیده و ترمیم پوشش محافظ دراسرع‌وقت ترمیم شود. لازم به ذکر است که رنگ اعمال شده در هنگام تعمیر به‌احتمال زیاد کمی با رنگ پانل متفاوت است. هر چه منطقه‌ای که باید تعمیر شود بزرگ‌تر باشد، راحت‌تر متوجه آن می‌شوید؛ بنابراین ترمیم تمام عیوب درست زمانی که لکه‌دار می‌شوند آسان‌تر و مؤثرتر است.

۲. لایه‌لایه شدن:

روکش فولادی ممکن است به دلیل حمل، نصب یا برش نادرست پانل‌های ساندویچ از هسته عایق جدا شود. نواحی کوچک لایه‌لایه معمولاً ممکن است با فلاشینگ پوشانده شوند. اگر یک صفحه بزرگ از صفحه جدا شده باشد، باید به هسته عایق چسبانده شود. توصیه می‌گردد از چسب پلی‌یورتان تک‌جزئی استفاده شود. پس از تثبیت روکش، باید با استفاده از صفحات پوششی یا سایر وسایل کمک بارگیری مناسب روی هسته فشار داده شود.

۳. فرورفتگی:

برای ترمیم فرورفتگی، هرگونه آلودگی را از سطح آسیب‌دیده پاک کنید. سپس از کاغذ سنباده یا آسیاب برای خردکردن رنگ و محصولات خوردگی استفاده کنید. پس از آن بارها سطح را تمیز کنید و هر گونه چربی را از آن پاک کنید. سپس با استفاده از ماله بتونه‌ای لاستیکی، پرایمر و پرکننده ضدخوردگی مناسب سطوح گالوانیزه را روی ساندویچ پانل تمیز شده بزنید.

۴. آسیب به هسته:

هسته ساندویچ پانل ممکن است در حین حمل‌ونقل، جابه‌جایی و نصب آسیب ببیند. پانل‌های دارای هسته پشم معدنی اغلب آسیب می‌بینند. درصورتی‌که ساندویچ پانل با هسته معدنی نیاز به تعمیر داشته باشد، فقط در مورد پانل‌هایی که مشمول هیچ‌گونه الزامات ایمنی آتش‌سوزی نیستند، می‌توان این کار را انجام داد. نواحی آسیب‌دیده هسته را جدا کرده و فضای خالی را با فوم پلی‌یورتان پر کنید. چنین پرکردگی‌هایی با حجم کم‌تأثیر قابل‌توجهی بر خواص مکانیکی پانل ساندویچ نمی‌گذارد.

۵. برش‌ها و تقاطع‌ها:

درصورتی‌که نیاز به ایجاد برشی بیشتر از ۲۰۰ میلی‌متر در ساندویچ پانل دارید، تأثیر چنین برشی را بر دوام ساندویچ پانل ارزیابی کنید. اگر هر نوع تجهیزات یا ارتباطات مهندسی باید در یک ساختار پانل ساندویچ ساخته شود که مشمول الزامات ایمنی آتش‌سوزی است، محلول عبور باید همان سطح الزامات ایمنی اعمال شده در پانل را برآورده کند.

برای بررسی دیگر محصولات مرتبط به  سیستم های صنعت ساختمانی روی کلمه مورد نظر کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *