انتظار می رود بازار جهانی افزودنی های پلی یورتان از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۹ با ۵.۲ درصد رشد کند. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۹ از ۳.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به بالای ۵.۵۲ میلیارد دلار برسد. افزودنی های پلی یورتان ترکیباتی هستند که به پلیمرهای پلی یورتان اضافه می شوند تا عملکرد کلی آن ها افزایش یابد. آن ها به افزایش ویژگی های پلیمر کمک می کنند، بنابراین بر سرعت پردازش و همچنین پایداری پلیمر تأثیر می گذارند. افزودنی های پلی یورتان به عملکرد فوق العاده فوم های پلی یورتان کمک می کنند و در عملکرد نهایی فوم مزایایی ایجاد می کند. پلی یورتان ها از واکنش یک پلی ال (الکلی با بیش از دو گروه هیدروکسیل فعال در هر مولکول) با دی ایزوسیانات در حضور کاتالیزورهای مناسب (کاتالیزورهای آمین سوم) و مواد افزودنی تشکیل می شوند. علاوه بر این، دی ایزوسیانات های متعدد و طیف گسترده ای از پلی ال ها بیشتر برای تولید پلی یورتان ها پردازش می شوند.

تحولات اخیر بازار افزودنی های پلی یورتان:

· در دسامبر ۲۰۲۱، Covestro و Eco-Mobilier برای جمع‌آوری و بازیافت مبلمان برای تولید تشک‌ها و اثاثیه یا لوازم داخلی همکاری کردند. هر دو طرف خواهان توسعه بیشتر بازارهای زباله برای فوم مورد استفاده در چنین کاربردهایی هستند تا امکان استفاده از آن در فرآیندهای بازیافت شیمیایی با کارایی بالا در سطح صنعتی را فراهم کنند.
· در دسامبر ۲۰۲۱، BASF پلی یورتان ترموپلاستیک Elastollan (TPU) را برای کاربرد در مواد مصرفی مبلمان و بخش های خودرو راه اندازی کرد.
· در نوامبر ۲۰۲۱، Evonik با گروه ویتا برای فرآیند بازیافت تشک پلی یورتان همکاری کرد.
آسیا پاسیفیک با ۳۷ درصد بیشترین سهم را در بازار افزودنی های پلی یورتان در سال ۲۰۲۲ داشت. تقاضا برای بازار افزودنی های پلی یورتان در این منطقه عمدتاً ناشی از تقاضای رو به رشد برای فوم های افزودنی پلی یورتان، پوشش های افزودنی پلی یورتان، الاستومر پلی یورتان و چسب های افزودنی پلی یورتان از صنایع مختلف مانند ساختمان و ساخت و ساز، حمل و نقل، الکترونیک و بسته بندی است. تقاضا برای افزودنی های پلی یورتان بیشتر به دلیل افزایش تولید خودرو در اقتصادهای نوظهور مانند هند، ژاپن و چین است. افزایش استفاده از فوم های فلکسیبل در سیستم های داخلی خودرو، هواپیما و راه آهن، رشد بازار را افزایش داده است. طبق گزارش اداره تجارت بین‌الملل، چین از نظر میزان فروش و تولید سالانه همچنان بزرگترین بازار خودرو در جهان است و انتظار می‌رود تولید داخلی تا سال ۲۰۲۵ به ۳۵ میلیون دستگاه برسد. بنابراین، افزایش تولید و فروش خودرو پیش بینی می شود که تقاضا برای افزودنی های پلی یورتان در دوره پیش بینی افزایش یابد.

انتظار می رود چین بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تسلط داشته باشد. در آسیا و اقیانوسیه، چین بزرگترین اقتصاد از نظر تولید داخلی است. این کشور حتی پس از نابسامانی تجاری ناشی از جنگ تجاری با ایالات متحده، شاهد رشد حدود ۸.۱ درصدی تولید ناخالص داخلی خود در سال ۲۰۲۲ بود. چین یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که بخش ساخت و ساز تقریباً بر تمام بخش های دیگر از نظر رشد تسلط دارد. در سال ۲۰۲۲، درآمد شرکت های ساختمانی در چین ۸۰۱۳.۸ میلیارد یوان بود که نسبت به سال قبل ۲.۱ درصد افزایش داشت. سود شرکت های ساختمانی واجد شرایط برای قراردادهای عمومی و قراردادهای تخصصی به ۸۵۵.۴ میلیارد یوان رسید که ۱.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت که از این میان سود شرکت های دولتی ۳۶۲.۰ میلیارد یوان با ۸.۰ درصد افزایش بود. رشد سریع صنعت تولید مبلمان در کشور عمدتاً ناشی از افزایش تقاضای داخلی و تقاضای قابل توجه بازار خارجی است. چین تقریباً ۴۰ درصد از تولید جهانی مبلمان را به خود اختصاص داده است. تولید به دلیل افزایش تقاضای داخلی و صادرات به کشورهای اروپایی به سرعت افزایش یافت.
افزایش فعالیت های ساختمانی باعث رشد بازار خواهد شد. بازار افزودنی های پلی یورتان به دلیل رشد تقاضا برای الاستومرها در ساختمان ها و صنعت ساخت و ساز در مرحله نوظهور خود قرار دارد. علاوه بر این، افزایش کاربرد فوم های ریجید برای اهداف عایق کاری و کاهش هزینه های انرژی مرتبط با نیازهای گرمایش و سرمایش، رشد بازار را افزایش می دهد. انتظار می رود اقتصادهای نوظهور مانند چین و هند به دلیل مصرف عمده افزودنی های پلی یورتان در صنایع مصرف کننده نهایی مانند ساختمان ها و افزایش درآمد قابل تصرف، که تقاضا برای مصرف کننده با کیفیت بالا را افزایش می دهد، رشد بازار را رهبری کنند و انتظار می رود استفاده از پلی یورتان در بسیاری از کالاهای مصرفی افزایش یابد. با این حال، نوسانات در قیمت مواد خام می تواند منجر به کاهش تقاضا برای افزودنی های پلی یورتان شود و انتظار می رود افزایش فشار از سوی نهادهای نظارتی رشد بازار افزودنی های پلی یورتان را محدود کند.

رقابت شرکت های برتر در بازار ۵.۵۲ میلیارد دلاری افزودنی های پلی یورتان، رشد قابل توجهی را به همراه خواهد داشت 📈

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *