ویتا میراثی طولانی در کاوش در محصولات و راه حل‌های نوآورانه و پایدار دارد. در دهه ۱۹۷۰ فوم بلوک گرد را برای کاهش ضایعات معرفی کرد. در سال ۲۰۰۰ ویتا اولین شرکتی در اروپا بود که فوم‌های منعطف را با استفاده از پلی ال‌های پایدار تولید کرد. امروزه، ویتا مجموعه‌ای از فوم PU پایدار دارد که عبارتند از: Origin، ساخته شده با استفاده از پلی‌ال‌های زیستی گیاهی، Nemus، ایجاد شده با استفاده از پلی ال‌های مشتق شده از CO۲ جذب شده و Orbis تشکیل شده از تشک‌های بازیافتی پس از مصرف.
این نوآوری ناشی از تعهد گروه ویتا به کاهش اثرات زیست محیطی محصولاتش در عین حصول اطمینان از دریافت مواد با کیفیت بالا برای مشتریانش است. یکی از جنبه‌های اصلی این امر، ایجاد چرخش با کاهش میزان زباله ایجاد شده در طول فرآیند تولید، گسترش دامنه مواد خام، افزایش بازیافت و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی است. ۱۰۰٪ فوم ویتا بازیافت شده و به طیف وسیعی از محصولات برای استفاده در زمین‌های ورزشی، محوطه‌سازی و زمین‌های بازی کودکان تبدیل می‌شود. در حال حاضر، بیش از ۳۰۰۰۰ تن از فرآیند ویتا به فرآیند‌های بازیافت ویتا باز می‌گردد تا به محصولات جدید تبدیل شود. این محصولات خرید مواد خام را کاهش می‌دهند و سالانه ده‌ها هزار تن مواد را از ورود به محل‌های دفن زباله جلوگیری می‌کنند.

دراین‌رابطه Ian Robb، مدیرعامل گروه ویتا اظهار داشته است که هدف شرکت ویتا این است که تا سال ۲۰۳۰ گزینه‌هایی با منبع پایدار در ۵۰ درصد از طیف محصولات خود داشته باشد و تا سال ۲۰۵۰ این مقدار به ۱۰۰ درصد برساند. Orbis یکی از مجموعه‌های فوم پایدار ویتا است که در نتیجه مشارکت منحصربه‌فرد گروه ویتا و Dow Chemical و مشارکت در برنامه بازیافت تشک RENUVA ایجاد شده است. فوم‌های PU منعطف با پلی‌ال‌های RENUVA ساخته می‌شوند، ماده خامی که از محتوای تشک فوم بازیافتی مشتق شده است.

برای مطالعه بیشتر و یا مشاهده سیستم های صنعت خودرو، صنعت ساختمان و دیگر محصولات نیک پلی یورتان از صفحات دیگر سایت دیدن کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *