دلایل استفاده از فوم پلی یورتان فلکسیبل در صنعت مبلمان:

فوم پلی یورتان فلکسیبل (FPF ) به طور گسترده در مبلمان اداری، در مکان هایی مانند دفاتر مدارس، هتل ها و رستوران ها استفاده می گردد. از فوم در بالشتک های صندلی، بازوها، پشتی ها، تکیه گاه های پا و سایر اجزای تودوزی استفاده می شود. از آنجایی که مبلمان اداری بیشتر از مبلمان خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، فوم استفاده شده برای آن معمولاً با کیفیت تر و تخصصی تر است. همانطور که برای اولین بار در دهه ۱۹۵۰ فوم پلی یورتان به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت، فوم پلی یورتان فلکسیبل به سرعت راه خود را به ساخت مبلمان باز کرد و جایگزین فوم های لاتکس گران قیمت و بالشتک های ساخته شده با فنرها و الیاف شد. ساخت FPF به شکل های سفارشی آسان بوده که به تولیدکنندگان راحتی بیشتری در طراحی می دهد. فوم را می توان در ترکیب با الیاف استفاده نمود تا به کوسن ها احساس سطحی لوکس و راحتی پایدار بدهد. فوم‌هایی با ارتجاعی بالا (HR ) پشتیبانی و دوام بیشتری را ارائه داده و «احساس» بالشتکی شبیه سازه‌های فنری گران‌تر را ایجاد می‌کنند. توانایی قالب‌گیری فوم به شکل‌های سفارشی برای هندسه‌های ساده و ارگونومی رایج در صندلی‌های اداری فراهم شده است.

مزایای FPF در کاربردهای مبلمان اداری:

  1. پشتیبانی: فوم پلی یورتان فلکسیبل حتی در پروفیل های نازک نیز پشتیبانی عمیقی را فراهم می کند. این کار از ایجاد نقاط فشار ناراحت کننده توسط فرد نشسته جلوگیری می کند. بنابراین مبلمان می تواند راحتی طولانی مدت را فراهم نماید.
  2. راحتی(نرمی و استحکام): FPF را می توان از نظر شیمیایی به گونه ای طراحی کرد که محکم، نرم یا چیزی در این بین باشد که به طراحان مبلمان انعطاف پذیری زیادی در طراحی صندلی می دهد. در مبلمان اداری، چندین درجه فوم مختلف ممکن است در یک تک صندلی یا بالشتک پشتی طراحی شود تا راحتی در ساعات طولانی استفاده را بهینه کند.
  3. ماندگاری: فوم پلی یورتان فلکسیبل در مبلمان اداری می تواند سال ها دوام بیاورد که به تولید کنندگان اجازه می دهد ضمانت هایی را به مشتریان خود ارائه دهند.
  4. ارزش: فوم پلی یورتان فلکسیبل مقرون به صرفه بوده و از درجه های مختلف فوم می توان برای ساخت مبلمان با طیف وسیعی از قیمت ها استفاده نمود.
  5. تطبیق پذیری: فوم پلی یورتان فلکسیبل را می توان برش داد، قالب زد یا با مواد دیگر مانند الیاف ترکیب کرد تا شکل ها و سطوح راحتی را ایجاد کند، این به تولیدکنندگان مبلمان اداری آزادی طراحی داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *