construct-systems

در بخش پانل ها و بلوک های پلی یورتانی، می توان دو نوع کاربرد اصلی را که در صنایع عایق ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، متمایز کرد: ساندویچ پانل های عایق (پیوسته یا ناپیوسته) و بلوک های قالب جعبه ای ساخته شده از فوم پلی یورتان سخت. گسترش روزافزون استفاده از آن ها به این دلیل است که آن ها نه تنها عایق حرارتی و صوتی خوبی هستند، بلکه به عنوان یک ضد آب و عامل مقاوم عمل می کنند. در حال حاضر، بخشی که بیشترین مصرف و تقاضا را برای پانل ها و بلوک های پلی یورتان ایجاد می کند، ساخت و ساز ساختمان صنعتی و مسکونی است. کاربرد اصلی در این بازار سیستم های پلی یورتان فرموله شده و نیمه فرموله شده است که امکان به دست آوردن فوم های سخت سلول بسته یا باز را می دهد. فوم بلوکی پلی یورتان ریجید دارای خواص مقاومت حرارتی بالایی است که آن را برای استفاده در عایق کاری ساختمان ایده آل می کند. موارد استفاده آن شامل: اتاق های خنک و سردخانه ها، عایق بندی لوله ها و مخازن در کاربردهای صنعتی و به طور کلی در پانل های کامپوزیت می باشد. PUR که قادر به مقاومت در برابر درجه حرارت تا ۱۳۵ درجه سانتیگراد است، یک انتخاب نسبتاً ایمن برای سازه های ساختمانی بوده که در ساختار گنجانده شده است. PUR همچنین به طور گسترده ای برای شناورهای دریایی استفاده می شود، زیرا نسبتاً سبک است (۸۰-۳۰ کیلوگرم بر متر مکعب) و به راحتی با رزین های فایبرگلاس پوشانده می شود. گرمای تولید شده از عمل آوری فایبرگلاس بر PUR تأثیر نمی گذارد، بنابراین لمینیت فایبرگلاس را امکان پذیر می کند.
سیستم های بلوکی پلی یورتان از جمله بهترین مواد عایق مورد استفاده در ساخت و ساز هستند. این خاصیت عایق به دلیل ساختار سلول های کوچک آن به همراه ترکیب گاز مسدود شده در داخل این سلول ها است. ساختار آن ها هدایت حرارتی پایینی را تضمین می کند که به لطف آن مقادیر عایق حرارتی مورد نیاز با حداقل ضخامت به دست می آید. در مقایسه با سایر مواد، عایق حرارتی ارائه شده توسط پلی یورتان ۷۰۰% بهتر از عایق آجری و ۵۰% بهتر از عایق حرارتی ارائه شده توسط پشم شیشه است. هدایت حرارتی و مقاومت حرارتی ارائه شده توسط پلی یورتان بسته به ضخامت متفاوت بوده اما به لطف این ضرایب حرارتی، این ضخامت مورد نیاز بسیار کمتر از سایر مواد عایق است. این منجر به مزایایی در مورد فضا و صرفه جویی مواد می شود. در تمامی سیستم های عایق حرارتی اعم از پلی یورتان یا مواد دیگر، نصب صحیح یک عامل کلیدی بوده تا نتیجه نهایی به عملکرد حرارتی مورد نظر برسد. اگر نصب عایق حرارتی به درستی اجرا نشود، ممکن است مشکلاتی مانند: نفوذ هوا، فضای خالی یا کثیفی ایجاد کند که از ارائه عملکرد خوب مجموعه عایق جلوگیری می کند. یکی از ویژگی هایی که تعیین می کند که آیا یک ماده به عنوان عایق حرارتی رفتار خوبی دارد یا خیر، هدایت حرارتی است. با مقایسه رسانایی حرارتی مواد عایق، مشاهده می‌کنیم که سیستم‌های پلی یورتان به دلیل سطوح رسانایی بسیار پایین، عایق بهتری ارائه می‌دهند. بسته به مقدار رسانایی نشان داده شده در برگه اطلاعات سیستم و زمانی که ضخامت اعمال شده را بدانیم، مقاومت حرارتی ماده عایق حرارتی را می توان تعیین کرد.
سیستم های پلی یورتان به صورت اسپری، تزریقی و یا به صورت پانل های بلوکی در مواقع آتش سوزی عملکرد بسیار خوبی دارند. با این حال، واکنش در برابر آتش، به مواد پوشش اعمال شده بستگی دارد. صنعت پلی یورتان نه تنها از نظر عایق بودن بلکه از نظر رفتار آن ها در هنگام آتش سوزی نیز به ایمنی ساختمان ها کمک می کند. ایمنی ساختمان در هنگام آتش سوزی باید با در نظر گرفتن تمام عناصر سازنده سنجیده شود، زیرا تجزیه و تحلیل رفتار مواد به طور جداگانه می تواند به نتایجی منجر شود که با واقعیت مطابقت ندارند.

کاربردهای فوم بلوکی پلی یورتانی:

· عایق لوله آب سرد
· عایق کانال
· عایق سرما
· عایق تجهیزات / کشتی / مخزن
· عایق برودتی
· عایق آب گرم
· عایق سقف، دیوار، حفره
· عایق زیر عرشه
· عایق کفپوش
· عایق سردخانه
· عایق کاری ساختمان

عایق بلوکی پلی یورتانی دارای عملکرد حرارتی بسیار بالا و ظرفیت تحمل بار است که برای مقاومت در برابر انتقال حرارت بهینه شده است. فوم بلوکی ریجید پلی یورتان (PUR ) یکی از کارآمدترین مواد عایق با کارایی بالا است که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی با حداقل اشغال فضا می گردد. مواد عایق بلوکی پلی یورتان (PUR) کاربردهای متنوعی در سیستم های تهویه مطبوع، نفت، گاز، پتروشیمی، کارخانه های فرآیندی، برودتی و عایق های عمومی دارند. می توان از آن برای لوله، کشتی، مخزن و عایق تجهیزات استفاده کرد.

مزیت های استفاده از عایق بلوکی پلی یورتانی:

۱. هدایت حرارتی کم با پارامتر بسیار خوب λ ≤۰.۰۳۰ W / mK، به لطف آن عایق حرارتی ساخته شده از فوم پلی یورتان دارای یک لایه نازک است.
۲. جذب آب کمتر از ۳%
۳. مقاومت در برابر حلال ها (اسیدها و بازها)
۴. ساختار سلولی، سلول های بسته بیش از ۳۰٪
۵. خواص مکانیکی بسیار خوب (مقاومت فشاری از ۱۸۰ کیلو پاسکال) در وزن کم
۶. می توان با سایر مصالح ساختمانی (سیمان، سنگ، بتن، گچ) ترکیب شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *