ساندویچ پانل چیست:

ساندویچ پانل سیستمی است که ساختمان ها را در برابر عوامل خارجی محافظت می کند. ساندویچ پانل ها به عنوان عناصر ساختمانی مدرن، سبک و بادوام برای پوشش سقف و دیوارهای خارجی ساختمان ها و همچنین برای دستیابی به دیوارهای داخلی عایق کاری شده و سردخانه ها استفاده می شود. ساندویچ پانل های پلی یورتانی، با وجود وزن کم خود ، ظرفیت حمل بار بالایی دارند. مواد عایق مختلف باید با توجه به نیاز ساختمان ها انتخاب شوند. ساندویچ پانل ها با کلیه انواع عایق از جمله: PUR ، PIR ، پشم مواد معدنی و EPS ساخته شده اند. شما می توانید تصمیم بگیرید که با در نظر گرفتن نیازهای حرارتی، رطوبتی، عایق صدا و نیازهای مقاومت به آتش، کدام نوع پنل ساندویچ برای ساختمان شما مناسب است. ساندویچ پانل ها به طور کلی در ساختمان های صنعتی ، ساختمان های تجاری ، انبارهای سرد ، ساختمان های مسکونی ، نیروگاه ها و همچنین ساختمان های کشاورزی و دامپروری مورد استفاده قرار می گیرند.

راهنمای انتخاب بهترین نوع و ضخامت ساندویچ پانل پلی یورتان برای سازه های مختلف

ابعاد ساندویچ پانل ها:

ساندویچ پانل ها برای ساختمان های صنعتی و مسکونی و همچنین سازه های نظامی، کشاورزی و سیلوها استفاده می شوند. طول ساندویچ پانل های پلی یورتانی با توجه به نیازهای پروژه شما در اندازه های مناسب تولید می شود. ضمن محاسبه طول ساندویچ پانل ها، باید ضخامت عایق خود را نیز در نظر گرفته شود. نوع و ضخامت هسته عایق شما باید بر اساس خواص ساختمان شما انتخاب شود. ضخامت ساندویچ پانل های سقف و ساندویچ پانل های دیواری بر اساس انواع عایق از ۴۰ میلی متر تا ۲۰۰ میلی متر برای نوع عایق PUR/PIR ، ۵۰ تا ۱۵۰ میلی متر برای پشم معدنی استفاده می شود. ضخامت عایق PUR / PIR در پانل های سردخانه ای بین ۸۰ میلی متر تا ۲۰۰ میلی متر و ضخامت عایق پشم معدنی در پانل های آکوستیک بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلی متر است.

راهنمای انتخاب بهترین نوع و ضخامت ساندویچ پانل پلی یورتان برای سازه های مختلف

عمر ساندویچ پانل ها:

ساندویچ پانل، که یک ماده کامپوزیت است، با پر کردن مواد عایق بین دو سطح فلزی تشکیل می شود. طول عمر ساندویچ پانل ها بستگی به طراحی برای انتخاب مشخصات فنی مناسب اجزای محصول با توجه به نیازهای ساختمان، محیط و شرایط آب و هوایی که در آن قرار گرفته، دارد. ورق بیرونی ساندویچ پانل باید در برابر تغییرات دما ، اشعه ماوراء بنفش و آسیب های خارجی مقاوم باشد. ورق داخلی باید در برابر عوامل شیمیایی و فیزیکی و همچنین چگالش مقاوم باشد، که ممکن است ناشی از جو داخلی ساختمان باشد. علاوه بر این ، ظرفیت حمل بار ساندویچ پانل های طراحی شده با مواد عایق مطابق با نیازهای ساختمان ، باید بر اساس بار حمل شده به درستی محاسبه شود. پس از نصب طبق استانداردها ، ساندویچ پانل ها باید حداقل یک بار در سال برای تمیز کردن بررسی شوند.

راهنمای انتخاب نوع عایق ساندویچ پانل:

عملکرد و نیازهای هر ساختمان متفاوت است. بنابراین انتخاب ساندویچ پانل با توجه به نیازهای عایق حرارتی، صوتی و آبی و مقاومت در برابر آتش ساختمان شما، متفاوت است. انتخاب هسته عایق مطابق با نیاز ساختمان شما بر عملکردی که از ساندویچ پانل به دست می آورید تأثیر مثبت دارد.
· پلی یورتان (PUR): پلی یورتان فوم ریجیدی است که از مخلوط اجزای اصلی «پلی ال و ایزوسیانات» با مواد کاتالیست، تحت فشار بالا و شرایط خاص تشکیل می‌شود. پلی یورتان با اطمینان از عایق حرارتی برتر با ساختار سلول بسته خود، پایداری ابعادی بالایی دارد و آب را جذب نمی کند. باکتری ایجاد نکرده و عملکرد مکانیکی آن به دلیل مقاومت فشاری بالا، بسیار عالی است.
· پلی ایزوسیانورات (PIR): یک ساختار ماکرومولکولی جدید به نام پلی ایزوسیانورات زمانی تشکیل می شود که اجزای اصلی فوم پلی یورتان در مقادیر مختلف مخلوط، واکنش شیمیایی می دهند. فوم ریجید پلی ایزوسیانورات نسخه پلی یورتان با عملکرد مقاومت در برابر آتش بالاتر و افزایش یافته به دلیل تفاوت در ساختار آن است. در صورت آتش سوزی، تشکیل دود در مقایسه با فوم پلی یورتان بسیار کم تر است.
· پشم معدنی: پشم معدنی نام عمومی الیافی است که از ذوب سنگ های معدنی و سایر اکسیدهای معدنی در دمای بالا به دست می آیند. پشم معدنی با ساختار الیافی و سلول باز خود، از نظر عایق صدا و مقاومت در برابر آتش، انتخاب مناسبی برای ساختمان شما است. وقتی صحبت از عایق حرارتی می شود، در مقایسه با PUR و PIR از ارزش عایق کمتری برخوردار است. پشم معدنی در ساندویچ پانل ها در کارخانه های تولید تمام اتوماتیک برش داده می شود و الیاف آن ها در موقعیت عمود بر سطح پانل استفاده می شود. بنابراین مقاومت پانل در برابر فشار افزایش یافته و ارزش مکانیکی آن بهبود می یابد.
· پلی استایرن منبسط شده (EPS): پلی استایرن منبسط شده یک ماده ترموپلاستیک، مشتق شده از نفت است. ماده اولیه پلی استایرن که ساختار ریزدانه ای دارد ابتدا با بخار آب گرم شده و منبسط می شود. گاز پنتان، یک جزء آلی، برای باد کردن گرانول ها استفاده می شود. پس از فرآیند باد کردن، گرانول های پلی استایرن محکم به یکدیگر می چسبند و شکل قالبی را که در آن قرار دارند به خود می گیرند. در نهایت، پلی استایرن منبسط شده پس از بلوکی شدن، با برش ورق آماده استفاده می شود. در پایان این فرآیند، گاز پنتان جایگزین هوا می شود. این هوای بی حرکت و خشک که در گرانول ها با منافذ بسته کوچک محبوس شده است، ورق های EPS را قادر می سازد تا عایق حرارتی عالی برای ساختمان ها ارائه دهند.

راهنمای انتخاب بهترین نوع و ضخامت ساندویچ پانل پلی یورتان برای سازه های مختلف

مزیت های انتخاب ساندویچ پانل پلی یورتانی:

۱. نصب سریع و آسان:

بر خلاف محصولات و سیستم های سنتی، ساندویچ پانل های تولیدی خط پیوسته کاملاً سازگار و آماده مونتاژ قطعاتی هستند که در ابعاد، انواع عایق و رنگ های مورد نیاز بر اساس ساختار تاسیسات شما با فرآیندهای مهندسی و کنترل کیفی انجام شده از قبل در محل شما آماده می شوند. نصب ساندویچ پانل ها روی سطوح پهن بسیار آسان است. با استفاده از فرصت های حمل و نقل پیشرفته و تجهیزات مکانیکی بالابر، مدت زمان حمل و روکش به طور قابل توجهی کوتاه می شود. بنابراین، پروژه شما در یک بازه زمانی کوتاه تحویل داده می شود و به شما امکان می دهد در زمان صرفه جویی کنید.

۲. عایق حرارتی عالی:

عایق حرارتی به معنای کاهش انرژی مصرف شده در زمستان برای گرم شدن و در تابستان برای سرمایش است. ساندویچ پانل پلی یورتانی جزء مصالح ساختمانی است که برای عایق کاری حرارتی بسیار مناسب است. ضخامت مواد عایق در ساندویچ پانل با توجه به ظرفیت تحمل بار، شرایط منطقه ای، هدف استفاده از ساختمان و ارزش عایق حرارتی متفاوت است.

۳. اقتصاد سرمایه گذاری:

در بسیاری از انواع ساختمان ها می توانید با انتخاب ساندویچ پانل مناسب در زمان ساخت و نصب صرفه جویی کنید. به لطف ویژگی نصب آسان، می توانید بدون ایجاد وقفه در فعالیت های روزمره در ساختمان، کارهای توسعه و بازسازی را انجام دهید. علاوه بر این، پانل ها هم اقتصادی و هم کاربردی هستند، زیرا می توان آن ها را جدا کرد و دوباره استفاده کرد. سبک بودن ساندویچ پانل پلی یورتانی باعث می شود تا از لحاظ حمل و نقل و هزینه های ساختمان صرفه جویی کنید. همچنین هزینه های نگهداری آن ها به دلیل ساختار بادوام پایین است. به طور خلاصه، ساندویچ پانل پلی یورتانی هم یک راه حل سریع و زیبا است و هم با توجه به طول عمرش مقرون به صرفه است.

۴. مقاومت بالا در برابر آتش:

اگر ساندویچ پانل مناسب ساختمان خود را از نظر عایق حریق انتخاب کنید، می توانید سرعت گسترش آتش را در داخل ساختمان و اطراف آن کاهش دهید و از ایمنی جان و مال در ساختمان اطمینان حاصل کنید. هنگام انتخاب ساندویچ پانل برای عایق حریق، باید عواملی مانند مقاومت در برابر آتش و مدت زمان آن و همچنین اندازه و ارتفاع ساختمان خود را در نظر بگیرید و ساندویچ پانل هایی با هسته های PIR مورد تایید FM را ترجیح دهید.

۵. مقاوم در برابر رطوبت و هوا:

با ساندویچ پانل های پلی یورتانی گرمایش و سرمایش ساختمان خود را تحت کنترل دارید و از بهره وری انرژی اطمینان حاصل می کنید. ساندویچ پانل ها با ساختاری ضد آب، عایق آبی فعال را در برابر شرایط طبیعی مانند برف و باران تضمین کرده و از رطوبت و کپک زدن جلوگیری می کنند. از آنجایی که از خوردگی سازه های باربر جلوگیری می کنند، محیطی سالم و راحت را در ساختمان شما فراهم می کنند. ساختمان شما قوی تر و بادوام تر می شود.

راهنمای انتخاب بهترین نوع و ضخامت ساندویچ پانل پلی یورتان برای سازه های مختلف

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *