اسپری فوم عایق حرارتی پلی یورتان: عایق بندی بدون درز و بدون دردسر

عایق اسپری فوم پلی یورتان به عنوان یکی از پرمصرف ترین انواع عایق شناخته شده است. فوم عایق حرارتی به طور گسترده در ساخت و ساز استفاده شده و دارای عمر طولانی ۲۰-۲۵ سال است. طول عمر این عایق، ۳۰-۳۰۰٪ بیشتر از سایر مواد عایق است. عایق فوم پلی یورتان یک انتخاب محبوب به دلیل کارایی آن به عنوان یک مانع حرارتی است. کیت های عایق فوم اسپری از دو جزء اصلی A و B تشکیل شده اند. این اجزا ایزوسیانات و رزین پلی ال هستند. هنگامی که این دو جزء با هم مخلوط می شوند، یک واکنش شیمیایی رخ داده که منجر به انبساط و سخت شدن فوم می گردد. اسپری فوم عایق در دو نوع اصلی وجود دارد: سلول باز و سلول بسته، که هر کدام مجموعه ای از ویژگی های خاص خود را دارند.
مواد عایق اسپری فوم پلی یورتان مطابق با انواع مشخصات و استانداردها تولید می شوند. انتخاب مناسب ترین عایق برای پروژه های مسکونی، تجاری و سایر پروژه های ساختمانی به اهداف عملکرد ساختمان بستگی دارد. حوزه های عملکردی می تواند شامل ایمنی، دوام، کیفیت هوا، کم کردن هزینه انرژی، پایداری و راحتی باشد. عایق فوم اسپری نه تنها R-value بسیار بالایی دارد، بلکه توانایی به حداقل رساندن نفوذ هوا، انتقال حرارت و حرکت هوا را نیز دارد. فناوری کاربردی به اسپری فوم پلی یورتان اجازه می دهد تا منبسط شده و ترک ها، شکاف ها و حفره ها را پر کند. این یک سیستم مانع هوایی “بدون درز” ایجاد می کند که عملکرد بهینه پوشش ساختمان را ارائه می دهد.

سیستم های عایق اسپری فوم:

  • R-Value بالا را ارائه می دهد.
  • نیازهای رشد کپک را کاهش می دهد.
  • یک مانع هوایی بدون درز را فراهم می کند.
  • انتقال رطوبت را محدود می کند.
  • استحکام ساختاری را افزایش می دهد.
  • انتقال صدا را به حداقل می رساند.
  • منقبض یا ته نشین نمی شود. 

عایق فوم اسپری سلول بسته برای اتاق زیر شیروانی، سقف، کف، فونداسیون، لوله کشی و فضاهای بدون تهویه توصیه می گردد.
فناوری اسپری فوم پلی یورتان سلول باز یک سیستم کامل مانع هوا را ارائه می دهد. ساختمان‌های عایق‌شده با فوم اسپری سلول باز فضای داخلی ساکت‌تر و راحت‌تری را برای ساکنان فراهم می‌کنند. عایق فوم اسپری سلول باز برای دیوارها، اتاق زیر شیروانی، سقف و کف توصیه می گردد.

برای تهیه اسپری فوم عایق حرارتی یا دیگر سیستم های صنعت ساختمانی می توانید به بخش محصولات نیک پلی یورتان مراجعه فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *