مهم ترین نکات در نصب و استفاده از فوم پلی یورتان در صنعت یخچال سازی

به نظر می رسد یخچال یکی از ساده ترین وسایلی است که تقریباً در هر خانه ای یافت می شود. آن ها را به برق وصل می کنید و غذا و نوشیدنی را سرد نگه می دارند. با این حال، عملکرد داخلی یخچال به طور فزاینده ای پیچیده شده است، و به طور مداوم برای افزایش بهره وری انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی در مرحله ساخت و استفاده از دستگاه، بهبود می یابد. پلی یورتان ها عایق مورد استفاده در یخچال و فریزرهای امروزی هستند و اجزای حیاتی سایر وسایلی بوده، که مصرف کنندگان هر روز از آن استفاده می کنند، از جمله آبگرمکن. امروزه، پلی یورتان ها تقریباً در تمام یخچال های تولید شده در سراسر جهان استفاده می شوند. برخلاف بسیاری از لوازم خانگی که صرفاً برای راحتی یا سرگرمی وجود دارند، یخچال‌ها واقعاً حیاتی هستند. تقریباً ۵۰ درصد از مواد غذایی جهان بدون یخچال عایق پوسیده می شوند. رشد جمعیت شهری نیازمند سرمایه گذاری هنگفت در ذخیره سازی، حمل و نقل و پردازش مواد غذایی فاسد شدنی در شرایط دمایی کنترل شده است. اولین یخچال ها هیچ عایقی نداشتند و برای خنک ماندن به آب و هوای خنک، زیرزمین ها و بلوک های یخی وابسته بودند. مدل های یخچال نسل بعدی از عایق فایبرگلاس استفاده می کردند که در معرض خرابی بودند. آب به داخل محفظه فریزر نشت می کرد و یک پل حرارتی ایجاد می کرد. واحدهای فایبرگلاس، در حالی که دیگر تولید نمی شوند، هنوز در برخی از خانه ها یافت می شوند. عدم وجود عایق در اطراف سیم‌کشی و لوله‌ای که به داخل محفظه فریزر می‌رود، باعث ایجاد نقطه سرد در بالای آن می‌شود. تست ساده دیگر برای عایق فایبرگلاس این است که درب دستگاه را باز کنید و با استفاده از هر دو دست، از بیرون و داخل به طور همزمان فشار دهید.

اگر عایق فایبرگلاس وجود داشته باشد، دیوار منعطف می شود، زیرا فایبرگلاس استحکام ساختاری جانبی کمی دارد. عایق پلی یورتان این مشکلات را برطرف می کند. پلی یورتان ها به طور گسترده ای به عنوان عایق یخچال در اواسط دهه ۱۹۸۰ مورد استفاده قرار گرفتند. ادغام کامل عایق فوم ریجید در ساخت یخچال منجر به یک واحد کارآمدتر شد. کاهش مصرف انرژی عامل اصلی استفاده از فوم پلی یورتان بود و افزایش راندمان عایق پلی یورتان به تولیدکنندگان این امکان را داد که دیوارهای واحدها را نازک کنند و فضای داخلی بیشتری را بدون افزایش حجم بیرونی به مصرف کنندگان بدهد. پلی یورتان ها و پلی ایزوسیانورات ها به دلیل مزایای حرارتی، فرآوری و بهداشتی، پرمصرف ترین مواد عایق برای تبرید هستند. آن ها همچنین به تولیدکنندگان کمک کرده‌اند تا مقررات مصرف انرژی را که توسط وزارت انرژی ایالات متحده وضع شده است را رعایت کنند.

بهره وری انرژی:

از آنجایی که یخچال ها توانستند به طور قابل اعتمادی اقلام داخل خود را خنک نگه دارند، توجه تولیدکنندگان به سمت بهره وری انرژی آن ها معطوف شد که عمدتاً ناشی از قوانین سختگیرانه دولتی بود. تولیدکنندگان مواد شیمیایی به طور مداوم در حال کار برای تولید فوم های عایق بهتر با مواد موجود هستند، در حالی که مقررات مربوط به گرمایش جهانی و تخریب لایه ازن را رعایت کنند. مقررات زیست محیطی همچنین مشارکت بین تولیدکنندگان یخچال و تولیدکنندگان پلی یورتان را تشویق می کند. با تلفیق فناوری های خود با مهندسی تغییرات در یخچال و تغییرات شیمیایی در عایق، یخچال ها همچنان از رتبه بندی انرژی فراتر می روند.

مهم ترین نکات در نصب و استفاده از فوم پلی یورتان در صنعت یخچال سازی

فوم پلی یورتان ریجید یک ماده ضروری و مقرون به صرفه برای برآوردن رتبه های انرژی مورد نیاز در یخچال ها و فریزرهای مصرف کننده است. خواص عایق حرارتی فوم های پلی یورتان ریجید ناشی از ترکیب ساختار فوم سلول بسته و گازهای سلولی است که در برابر انتقال حرارت مقاومت می کنند. یخچال و فریزرهای مدرن از یک پوشش خارجی ورق فلزی و یک آستر داخلی ساخته شده از پلی استایرن تشکیل شده اند. در این بین لایه ای از فوم پلی یورتان ریجید قرار دارد که هم به عنوان یک ماده ساختاری و هم به عنوان یک ماده عایق عمل می کند که در خط مونتاژ تولید کنندگان لوازم خانگی اعمال و پخت می شود. در طول ساخت آن ها، مواد پلی یورتان بین بدنه بیرونی فولادی و آستر پلاستیکی داخلی به صورت مایع تزریق می شود و در مدت زمان کوتاهی (حدود ۳۰ ثانیه)، بیش از ۳۰ برابر حجم خود افزایش می یابد تا فضای بین لاینر و کیس بیرونی را پر کند. از همین فرآیند برای عایق کاری درب ها استفاده می شود. این پلیمر درست در داخل دیواره های یخچال فوم می کند و هر گوشه و شکافی را پر می کند. خواص چسبندگی پلی یورتان ها اتصال محکم بین دیواره های داخلی و خارجی را تضمین می کند و همچنین به جلوگیری از تبادل حرارتی بین داخل و خارج بدنه کمک می کند. فوم می تواند بسیاری از اجزای یخچال یا آبگرمکن را در کنار هم نگه دارد و به حمل بارهای کابینت و محتویات کمک کند، در حالی که به عنوان عایق حرارتی عمل می کند. این ترکیب منحصربفرد از خواص به فوم های پلی یورتان ریجید اجازه می دهد تا در بسیاری از کاربردهای متنوع استفاده شوند.

برای بررسی محصولات ما، به بخش محصولات وب سایت مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *