اسپری فوم عایق صوتی پلی یورتان، راه حلی ساده و سریع برای عایقکاری دیوارها و سقف

اسپری فوم پلی یورتان یک محصول تک جزئی بر پایه پلی یورتان (PU) و عایق حرارتی و صوتی بسیار با کیفیت است که با اسپری شدن روی سطوح از طریق دستگاه مخصوص، کاربرد آن قابل اجراست. اسپری فوم پلی یورتان یک نوع عایق موثر در تمامی ساختمان ها می باشد. در هنگام استفاده افزایش حجم یافته و ترک های کوچک را پر کرده و مانعی در ناحیه اعمال شده تشکیل می دهد. از نفوذ هوا، حشرات و صدا جلوگیری می کند. عایق اسپری شده انتقال حرارت را کاهش می دهد و کاربردهای گسترده ای دارد. هنگامی که برای عایق کاری ساختمان های انبار، سیلوها، خنک کننده ها، فریزرها و تجهیزات هوای سرد در حمل و نقل ریلی و کامیونی استفاده می شود، بسیار موثر است. اسپری فوم پلی یورتان سلول بسته نیز برای عایق کاری حرارتی بین لایه های دیوار و همچنین برای کاربردهای عایق بیرونی ایده آل است.
اسپری فوم یک جایگزین عالی برای سایر اشکال عایق ساختمان مانند فایبرگلاس است. مخلوطی متشکل از ایزوسیانات و رزین پلی‌ال در نوک یک دستگاه تزریق با طراحی خاص با هم مخلوط شده تا یک فوم را تشکیل دهند که بر روی سطوحی مانند: سقف، داخل حفره‌های دیوار یا از طریق سوراخ‌هایی که در داخل یک حفره ایجاد گردیده، پاشیده می‌شود. پلی یورتان رایج ترین نوع اسپری فوم عایق است که در ابتدا در دهه ۱۹۴۰ ساخته شد و اولین بار در دهه ۱۹۷۰ به عنوان عایق مورد استفاده قرار گرفت. فوم اسپری دو جزئی بسته به کاربرد می تواند فشار بالا یا فشار پایین باشد. فشار بالا عموما در ساختمان های جدید و فشار کم در حفره های دیواری روی دیوارهای موجود استفاده می شود. دو نوع اسپری فوم عایق پلی یورتانی وجود دارد که عبارتند از: سلول باز و سلول بسته.

عایق فوم سلول باز:

· سلول ها کاملا بسته نشده اند.
· ارزان تر نسبت به اسپری فوم سلول بسته هستند.
· مانع هوایی خوب
· کاهش صدا خوب
· فقط استفاده در فضای داخلی

فوم عایق سلول بسته:

عایق فوم سلول بسته بسیار متراکم تر از سلول باز است. ساختار سلولی کوچکتر و فشرده تری دارد. این یک مانع هوا و همچنین یک مانع بخار آب بسیار خوب است. اغلب در پروژه های اجرای سقف یا سایر برنامه های کاربردی در فضای باز استفاده می شود، اما می تواند در هر جایی از خانه به کار برده شود.
· خیلی متراکم تر
· سلول های کوچکتر
· مانع هوایی خوب
· مانع بخار آب خوب
· مناسب برای استفاده در محیط بیرونی

مناطق کاربرد اسپری فوم پلی یورتان کجا هستند؟

اسپری فوم پلی یورتان را می توان عملاً در هر جایی که برای اهداف عایق حرارتی و صوتی تصور کرد، استفاده نمود. مثلا: پشت بام، اتاق زیر شیروانی، نما، زیرزمین، کف، دیوارهای داخلی، همپوشانی بین طبقات، بخش های داخلی، سقف و انبارها. علاوه بر این، می‌توان آن را در سازه‌ ساختمان‌ها، بالکن‌ها، درها، شیب‌های پنجره، لوله‌ها و مجراها، مخازن و در کل سطوح شیبدار و ناهموار استفاده نمود. همچنین می توان از آن روی بدنه وسایل نقلیه، تریلرهای وسایل نقلیه، حامل های کانتینری، سوله های کانتینری، پارکینگ ها و گاراژها، قایق ها، صنایع دستی و صدها منطقه مشابه استفاده کرد.

اسپری فوم پلی یورتان چه مزایایی دارد؟

عایق کاری در کشورهایی که آب و هوای سرد دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. مردم، انواع عایق مناسب را برای داشتن زندگی راحت و حفظ هزینه های گرمایش و سرمایش در حداقل سطح ترجیح می دهند. اسپری فوم پلی یورتان عایق صوتی، حرارتی و رطوبت است. اسپری فوم که یک سیستم عایق یکنواخت است که از ایجاد پل حرارتی جلوگیری می کند، به طور مستقیم به عایق حرارتی کمک می کند و هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان ها را کاهش می دهد. به دلیل خاصیت عایق صوتی بالا، صدا را جذب می کند و فضاهای زندگی آرامی را ایجاد می نماید. در برابر بسیاری از حلال ها (استون، تینر و غیره) به ویژه آب پس از عمل آوری مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل است که به عایق بندی رطوبت ساختمان ها نیز کمک می کند.

برای خرید اسپری فوم عایق صوتی و یا اسپری فوم عایق حرارتی به بخش محصولات سایت مراجعه فرمایید. 

اسپری فوم پلی یورتان چه مزایایی دارد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *