مزایای استفاده از پانل‌های دکوراتیو پلی‌یورتان چیست؟ ⚜️

مزایای استفاده از قطعات دکوراتیو پلی‌یورتان:

محصولات دکوراتیو پلی‌یورتان در صنایع چوب و مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از دلایل اصلی استفاده از قطعات دکوراتیو پلی‌یورتانی به جای چوب حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از قطع شدن درختان برای تولید قطعات تزئینی است. سالانه ۹ میلیون هکتار جنگل برای صنعت مبلمان سازی و صنایع وابسته مصرف می‌شوند. قطعات دکوراتیو پلی‌یورتانی دارای مزایایی همچون: طراحی آسان، انعطاف‌پذیری خوب، قالب گیری در زمان کوتاه، حذف بسیاری از فراوری‌های چوب،  خواص مکانیکی مشابه با چوب و قابلیت فرایند‌پذیری همانند چوب هستند. یکی از مزایای اصلی فوم پلی‌یورتان نسیت به چوب قالبگیری آسان آن است. چون مواد اولیه تولید فوم به صورت مایع است، امکان قالب ‌گیری قطعات با شکل‌های بسیار پیچیده نیز امکان‌پذیر است. از مزایای دیگر استفاده از فوم پلی‌یورتان طرح چوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.     چگالی یکنواخت
  2.     تعمیر و نگهداری آسان
  3.     مقاومت آن در برابر پوسیدگی
  4.     دوام و طول عمر بالا
  5.     امکان پیچ و مهره کردن
  6.     قابلیت رنگ‌پذیری بالا

برخلاف قطعات چوبی، این قطعات بالافاصله پس از قالب گیری می‌توانند تاحدودی خم شوند و شکل‌پذیر باشند. مقاومت آن‌ها نسبت به چوب بالاتر بوده و چگالی کمتری دارند. همچنین، این قطعات مانند چوب دچار پوسیدگی نمی‌شوند. هزینه تولید و حمل و نقل قطعات دکوراتیو پلی‌یورتانی بسیار ارزان تر از چوب است. این قطعات از استحکام و سفتی بالایی برخوردار هستند و هزینه قطعات چوبی دست ساز بسیار بالاتر از قطعات دکوراتیو پلی‌یورتانی است.  قطعات دکوراتیو پلی‌یورتانی در محیط‌های نامطلوب و شرایط آب و هوایی ناپایدار نیز مقاوم هستند.

این قطعات قابلیت سمباده خوردن و دریل شدن و قابلیت تکرارشدن دقیق طرح در قالب‌گیری را دارند. همچنین با توجه به خواست مشتری می‌توان این قطعات را به صورت خود خاموش شونده تولید کرد. فوم چوب پلی‌یورتان جایگزین بسیار مناسبی برای گچ بری‌ها سنتی نیز هست. زیرا در برابر رطوبت، حرارت و فشار بسیار مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. این قطعات دارای ظرفیت تحمل بار بالا و پایداری ابعادی بالایی بوده و سطح ظاهری صاف و درخشانی همراه با  قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند. 

مزایای استفاده از پانل‌های دکوراتیو پلی‌یورتان چیست؟ ⚜️

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *