راهنمای خرید فوم های فلکسیبل پلی یورتانی

فوم فلکسیبل پلی یورتان معمولاً در دستگاه های بزرگی به نام slabstock تولید می‌شود که اجازه می دهد تا مواد به یک ماده جامد پایدار تبدیل شوند و سپس به قطعات کوچک‌تر در اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف بریده می شوند. فرآیند تولید slabstock اغلب با بالا آمدن نان مقایسه می شود، مواد شیمیایی مایع روی یک تسمه نقاله ریخته می شوند و بلافاصله شروع به کف کردن می کنند و در حین حرکت به سمت پایین نوار نقاله به یک فوم بزرگ (معمولاً حدود چهار فوت ارتفاع) تبدیل می شوند. مواد خام برای تولید فوم را می توان در قالب های آلومینیومی نیز ریخت، جایی که فوم پخته شده، اندازه و شکل قالب را به خود می گیرد. قالب‌گیری امکان تولید اقلام فوم در اشکالی را فراهم می‌کند که ساختن فوم در آن شکل توسط روش slabstock دشوار است. فرآیند قالب‌گیری می‌تواند اجزای فوم را با سایر قطعات مانند قاب فلزی یکپارچه کند. یکی از نمونه‌های آن، پشت سری صندلی ماشین است. فوم قالب گیری شده اغلب در داخل خودرو، مبلمان تجاری و تجهیزات ورزشی یافت می شود. مواد اولیه برای FPF اغلب با افزودنی هایی تکمیل می شود که خواص مورد نظر را به همراه دارد. این موارد از راحتی و پشتیبانی مورد نیاز برای صندلی های روکش دار گرفته تا ضربه گیر مورد استفاده برای محافظت از کالاهای بسته بندی شده تا مقاومت سایشی طولانی مدت مورد نیاز بالشتک فرش را شامل می شود. کاتالیزورهای آمینی و سورفکتانت‌ها می‌توانند اندازه سلول‌های تولید شده در طی واکنش پلی‌ال‌ها و ایزوسیانات‌ها را تغییر داده و در نتیجه خواص فوم را تغییر می دهند. افزودنی‌ها همچنین می‌توانند شامل بازدارنده‌های شعله برای استفاده در هواپیما و اتومبیل و ضد میکروب‌ها برای مهار کپک در کاربردهای بیرونی و دریایی باشند. ابزار اصلی ساخت فوم – اره نواری عمودی و افقی – از ماشین آلات نجاری اقتباس شده است.

فوم فلکسیبل اسلب استاک:

فوم فلکسیبل از واکنش پلی ال و ایزوسیانات به عنوان مواد اولیه اصلی تشکیل می شود. این مخلوط واکنش مایع روی یک لمیناتور پیوسته ریخته می شود و در نتیجه یک بلوک فوم مستطیل شکل پیوسته ایجاد می شود. پس از خروج از لمیناتور، فوم فلکسیبل به بلوک های کوچکتر (تا ۶۰ متر) بریده می شود و برای پخت نهایی و پردازش بیشتر در محصولات مورد نیاز ذخیره می شود. اکثر بلوک های فوم فلکسیبل دارای چگالی بین ۱۵ تا ۶۰ kg/m3 هستند و در تولید تشک یا مبلمان استفاده می شوند. انواع مختلف فوم مانند فوم معمولی، فوم با قابلیت ارتجاعی بالا (HR)، فوم بر پایه پلی استر و فوم ویسکوالاستیک بر اساس این فناوری قابل تولید است.
فوم اسلب استاک پلی یورتان در طول سال‌ها، نوآوری در این بخش، حس نرم و منحصر به فرد مموری فوم در تشک‌ها و بالش‌ها، راحتی محصولات تخت در جعبه، راحتی بهبود یافته در مبلمان و رفاه را در بسیاری از موارد دیگر به دنیا آورد. این روش کاربردهایی مانند تجهیزات پزشکی، حمل و نقل، کالاهای ورزشی یا زیرانداز فرش دارد. ما طیف گسترده ای از مواد خام، عمدتا پلی ال ها و ایزوسیانات ها را برای تولید فوم اسلب استک ارائه می دهیم.

راهنمای خرید فوم های فلکسیبل پلی یورتانی

فوم فلکسیبل قالبی:

انواع فرمول‌های فوم قالب‌گیری شده حداقل به اندازه فرمول‌های اسلب استوک متنوع هستند. مفهوم تولید فوم قالب‌گیری شده ساده است: اجزای فوم مخلوط شده و تزریق می‌شوند یا درون یک قالب از پیش ساخته شده ریخته می‌شوند که در حین تشکیل فوم آن را پر می‌کند. فوم زمان ماندگاری تعیین شده ای دارد و پس از مدت زمان ماندگاری طراحی شده در قالب حذف می شود. پس از خارج شدن از قالب، فوم را کنار می گذاریم تا عمل آوری تمام شود. فناوری فوم قالب گیری شده از نقطه نظر تکرارپذیری پردازش و خواص بسیار بهینه شده است.. این روش در حالی که نرخ ضایعات را کاهش می دهد و عملیات برش ساخت یک قطعه تمام شده را حذف می کند، توان عملیاتی کارخانه فوم قالب گیری نسبت به اسلب استاک کمتر است و نیاز به وجود قالب دارد که می تواند بسیار گران باشد.این سازه طوری مهندسی شده است که ظاهر، عملکرد و شکل صحیح را به عنوان یک قطعه مرکب ارائه دهد.
فوم PU فلکسیبل قالب گیری شده با توزیع مخلوط واکنش مایع در یک قالب تولید می شود که شکل ماده فوم شده را تعیین می کند. برای فوم قالب‌گیری فلکسیبل، آب رایج‌ترین عامل فوم زای شیمیایی است. تولید فوم در قالب یک نمونه کلاسیک از تولید ناپیوسته فوم های PU است. با توجه به انتخاب گسترده مواد خام و سایر پارامترها، خواص متعددی را می توان برای برآوردن نیازهای خاص فوم، از جمله چگالی فوم، سختی و خواص میرایی تنظیم کرد. ما طیف گسترده ای از مواد اولیه را برای تولید فوم های انعطاف پذیر قالب گیری ارائه می دهیم.

راهنمای خرید فوم های فلکسیبل پلی یورتانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *