فوم یخچالی پلی‌یورتان، عامل کاهش مصرف انرژی و حفظ دمای مناسب

فوم پلی‌یورتان کاربردهای گسترده‌ای دارد و به صورت فوم انعطاف‌پذیر با چگالی کم و فوم سفت و سخت کم چگالی موجود است. فوم PU یک ماده بسیار سبک وزن و ماده عایق بسیار خوبی برای یخچال است، که انرژی مورد نیاز برای خنک نگه داشتن یخچال و فریزر را کاهش می‌دهد. زنجیره غذایی سرد یک زنجیره تامین با دمای کنترل شده است که به افزایش و اطمینان از ماندگاری محصولات غذایی کمک می‌کند. از تولید مواد غذایی شروع می‌شود و به یخچال‌های خانگی ختم می‌شود. فوم عایق پلی‌یورتان از عایق‌سازی سوله‌های حیوانات گرفته تا توزیع ظروف یخچالی از طریق نگهداری در سردخانه‌ها، تا نگهداری محلی در سوپرمارکت‌ها و در نهایت یخچال‌های خانگی و فریزرها نقش خود را ایفا می‌کند. فوم پلی‌یورتان نه تنها یک ماده همه کاره است که ویژگی‌های پردازشی مطلوبی مانند چقرمگی را نشان می‌دهد، بلکه ترکیبی منحصر به فرد از ساختار سلولی سبک و بسته با گاز عایق محصور شده را ارائه می‌دهد. این موضوع، دلیل اصلی نسبت بسیار مطلوب عایق به ضخامت آن است که در عین دستیابی به مقادیر عایق مورد نیاز، باعث صرفه‌جویی در فضا و مواد می‌شود. مزایای ذکر شده باعث شده است که پلی‌یورتان‌ها ماده عایق غالب و عنصر ساختمانی برای بسیاری از “قطعات” منفرد در زنجیره غذایی باشد. عملکرد عایق خوب PU به دلیل هدایت حرارتی کم آن است. گاز محصور شده در منافذ نیز یکی از عوامل اصلی کمک کننده است. این گاز در طول تولید PU برای افزایش عملکرد فوم اضافه می‌شود. در بین تمام مواد عایق مرسوم امروزی، PU بالاترین عملکرد عایق را ارائه می‌دهد، زیرا هدایت حرارتی بسیار پایین تری نسبت به مواد عایق دیگر مانند پلی‌استایرن، پشم معدنی و پشم شیشه دارد.

فوم یخچالی پلی‌یورتان عامل کاهش مصرف انرژی:

عایق حرارتی روشی است برای جلوگیری از خروج گرما از محفظه یا ورود به داخل محفظه. به عبارت دیگر، فوم یخچالی نوعی عایق حرارتی است که می‌تواند به گرم نگه داشتن یک محیط بسته مانند ساختمان کمک کند یا با کاهش سرعت انتقال گرما، داخل یخچال را سرد نگه دارد. گرما از یک ماده به ماده دیگر از طریق سه مسیر هدایت، همرفت و تابش منتقل می‌شود. اثربخشی عایق بستگی به رسانایی (k مقدار) و ضخامت دارد. مواد عایق معمولی پشم معدنی، پلی‌استایرن منبسط شده، ایزوسیانات‌ها و پلی‌یورتان هستند. فوم عایق پلی‌یورتان سفت و سخت با کاهش انرژی مورد نیاز برای سرد نگه داشتن یخچال‌ها و فریزرها، کمک زیادی به پایداری و حفظ زیست محیطی می‌کند. فوم سفت و سخت پلی‌یورتان ماده عایقی است که بیشترین استفاده را در سرتاسر جهان برای یخچال و فریزر دارد. راندمان عایق فوم‌های پلی‌یورتان یک ویژگی کلیدی برای حفظ دمای پایین مواد غذایی در طول پردازش، نگهداری و توزیع به مصرف‌کننده است. بدون عایق پلی‌یورتان یخچال، تقریباً ۵۰ درصد از مواد غذایی جهان پوسیده می‌شود و به شدت بر زندگی روزمره ما و تجارت مرتبط با مواد غذایی تأثیر می‌گذارد. هرچه فوم PU متراکم‌تر باشد، از نظر فیزیکی قوی‌تر است، اما اثر عایق آن بدتر می‌شود. بزرگترین دلیل استفاده از پلی‌یورتان‌ها برای عایق‌کاری فریزرها رسانایی حرارتی پایین آن هاست. این فوم‌های پلاستیکی از نظر ساختاری قوی و پایدار هستند (چروک نمی‌شوند یا تغییر شکل نمی‌دهند)، بنابراین می‌توانند در برابر دمای شدید مقاومت کنند. یکی دیگر از دلایل استفاده گسترده از پلی‌یورتان‌ها برای عایق‌بندی فریزر، مقرون به‌صرفه بودن آن هاست. خرید این مواد ارزان است و هزینه‌های اولیه را کاهش می‌دهد. جدای از آن، پلی‌یورتان‌ها دارای وزن سبک هستند و حمل و نقل و نصب آن‌ها را آسان می‌کند. این به کاهش قابل توجه هزینه‌های حمل و نقل و نصب کمک می‌کند. علاوه بر این، پلی‌یورتان‌ها به دلیل سطح پایین نفوذ آب، یک مهر و موم ضد آب در اطراف فریزر ایجاد می‌کنند. از این رو، کاربران نباید نگران خوردگی و زنگ زدگی پانل‌های فلزی زیرین باشند.

کاهش هزینه ها با فوم پلی یورتان یخچالی:

کارشناسان تخمین می‌زنند که یخچال‌ها حدود ۱.۶ ازکل برق مصرفی یک خانه را تشکیل می‌دهند. در واقع، یخچال و فریزر بیشترین مصرف انرژی در یک خانه را دارد. از دهه ۱۹۹۰، راندمان یخچال در کاهش مصرف برق بیش از ۶۰ درصد بهبود یافته است. وقتی یخچال خریداری و استفاده می‌شود، همیشه دو قیمت وجود دارد:

  1. برچسب قیمت خرده فروشی
  2.  هزینه‌های عملیاتی. اگرچه برخی از یخچال‌ها دارای برچسب‌های قیمت «ارزان» هستند، اما در واقع ممکن است نسبت به مدل‌های دیگر کارایی انرژی کمتری داشته باشند و کارکردشان گران‌تر باشد. بسته به قیمت برق محلی، برخی از مدل‌های یخچال ممکن است ۳۰۰ دلار اضافی (یا بیشتر) در سال نسبت به مدل‌های کارآمدتر، هزینه برق داشته باشند.

پلی‌یورتان‌های با چگالی متفاوت را می‌توان برای ایجاد هر دو قسمت داخلی مانند درها و همچنین عایق استفاده کرد. نمودار بالا پول صرفه‌جویی شده در خانواده‌های اروپایی را به دلیل استفاده از فناوری پلی‌یورتان بهبود یافته در یخچال‌ها تخمین می‌زند.

فوم یخچالی پلی‌یورتان، عامل کاهش مصرف انرژی و حفظ دمای مناسب

این بدان معناست که استانداردهای انرژی سخت‌گیرانه‌تری را می‌توان رعایت کرد و از طریق کاهش صورت‌حساب‌های انرژی و کاهش مصرف انرژی، منافعی برای مصرف‌کننده به همراه داشت.

برای بررسی یا خرید سیستم های برودتی به بخش محصولات وبسایت مراجعه کنید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *