پایان آلودگی پلاستیک

پایان آلودگی پلاستیک : فوم‌های تجزیه پذیر که توسط موجودات دریایی خورده می‌شوند

پلاستیک‌ها که در حال حاضر در سرتاسر جهان وجود دارند، سلامت انسان و محیط‌زیست را با چالش بزرگی مواجه می‌کنند. شواهدی از آلودگی پلاستیکی را می توان در سراسر جهان یافت، از کیسه های مواد غذایی در اعماق دریا تا میکروپلاستیک ها در منابع غذایی و حتی در خون انسان.
برای حل مشکل رو به رشد آلودگی پلاستیک، محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو پلیمرهای زیست تخریب پذیر جدیدی ایجاد کرده‌اند که به جای پلاستیک‌های سنتی استفاده می‌شود.
تیمی از محققان به رهبری استفان میفیلد زیست‌شناس دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و شیمیدانان مایکل بورکارت و رابرت اسکیپ اخیراً نشان داده‌اند که فوم‌های پلی‌یورتان پس از اولین بار نشان دادن تجزیه زیستی مواد در کمپوست های زمینی در آب دریا حل می‌شوند.
نتایج این پژوهش در مجله Science of the Total Environment منتشر شده است.
دانشمندان در حال تلاش برای رسیدگی به موضوع آلودگی پلاستیکی هستند که در حال حاضر به عنوان یک فاجعه زیست محیطی جهانی از آن یاد می‌شود. در سال ۲۰۱۰، دانشمندان انتظار داشتند که سالانه ۸ میلیارد کیلوگرم پلاستیک وارد اقیانوس شود و این تعداد تا سال ۲۰۲۵ به شدت افزایش خواهد یافت.
زباله‌های پلاستیکی پس از ورود به آب، اکوسیستم‌های دریایی را مختل می‌کنند، به مناطق استراتژیک حرکت می‌کنند و زباله ها مانند لکه زباله بزرگ اقیانوس آرام را تشکیل می‌دهند که وسعت آن بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر مربع است.
این پلاستیک‌ها هرگز خراب نمی‌شوند. در عوض، آنها را به قطعات کوچکتر تغییر داده و به میکروپلاستیک‌ها مبدل می‌شوند که برای قرن‌ها در محیط باقی می‌مانند.
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو روی مواد پلی‌یورتان زیست تخریب‌پذیر در اسکله الن براونینگ اسکریپس و آکواریوم آزمایشی اسکریپس تحت هدایت سامانتا کلمنتز، همکار این مطالعه و زیست شناس دریایی و غواص علمی در موسسه اسکریپس آزمایش‌های خود را انجام دادند.
موقعیت اسکله به محققان امکان دسترسی و فرصتی بی نظیر برای آزمایش مواد در اکولوژی ساحل نزدیک را داد، جایی که احتمالاً پلاستیک ها در آن به پایان می‌رسند.
دانشمندان کشف کردند که موجودات دریایی مختلف فوم پلی‌یورتان را احاطه کرده و مواد را به مواد شیمیایی اولیه آن تجزیه می‌کنند.

همچنین امروزه  شیوه‌های جدیدی به وجود آمده است که موجب شده تا فوم پلی‌یورتان گیاهی تولید شود.

برای مشاهده انواع فوم‌ها به صفحه محصولات نیک پلی‌یورتان مراجعه کنید. همچنین برای  خرید فوم پلی‌یورتانی در صنعت خودرو و یا  فوم فیلتر هوای خودروی پلی‌یورتانی روی کلمه مورد نظر کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *