انواع اسپری فوم پلی یورتان (SPF):

عایق فوم اسپری که به نام فوم اسپری پلی یورتان (SPF ) نیز شناخته می شود، به تدریج به یک جایگزین عایق محبوب و پذیرفته شده تبدیل شده است. در حالی که فایبرگلاس و سایر عایق‌های بتی گزینه اصلی برای عایق کاری خانه بودند، نصب آن ها می‌توانست برای برخی از خانه‌ها و مناطق صعب العبور چالش برانگیز باشد. عایق فوم اسپری در دهه ۱۹۴۰ توسط ارتش ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. در آن زمان این عایق با کارایی بالا را روی هواپیماها اعمال می کردند. سه دهه بعد، در دهه ۱۹۷۰، این ماده جایگزین عایق مورد استفاده در خانه ها شد. عایق اسپری فوم پلی یورتان (SPF ) یکی از بهترین راه ها برای افزایش بهره وری انرژی و بهبود راحتی است. SPF، از مخلوط کردن مواد شیمیایی برای ایجاد فوم ساخته می شود. این مواد شیمیایی خیلی سریع واکنش نشان می‌دهند و در تماس با یکدیگر منبسط شده وفوم ایجاد می‌کنند که عایق هوا بوده و یک مانع رطوبتی ایجاد می‌کند. هنگامی که به درستی اعمال شود، SPF یک مانع پیوسته بر روی دیوارها، گوشه ها و روی سطوح ایجاد می کند. این ماده در برابر انتقال حرارت بسیار خوب مقاومت کرده و راه حل موثری برای کاهش نفوذ هوای ناخواسته از طریق ترک ها و درزها است. عایق SPF که توسط متخصصان استفاده می شود معمولاً به عنوان فوم با فشار بالا یا کم توصیف می شود و به صورت سلول باز یا بسته موجود است. دو نوع اصلی عایق فوم اسپری برای عایق کاری دیوارها، سقف، اتاق زیر شیروانی و فونداسیون خانه شما وجود دارد.

انواع اسپری فوم پلی یورتان (SPF)

۱. فوم سلول باز دو جزیی (ocSPF):

عایق فوم پلی یورتان سلول باز، به طور کلی گزینه سبک تری است. فوم سلول باز به اندازه کافی متراکم نیست که به عنوان مانع آب، رطوبت یا بخار عمل کند. به همین دلیل، نمی توان از آن در مناطقی که احتمال قرار گرفتن در معرض رطوبت یا بخار وجود دارد (به عنوان مثال، حمام، فونداسیون و غیره) استفاده کرد.

۲. فوم سلول بسته دو جزیی (ccSPF):

فوم پلی یورتان سلول بسته، بسیار متراکم بوده و در برابر هوا و رطوبت از ساختمان محافظت می کند. به دلیل توانایی دفع رطوبت یا بخار، این نوع فوم عایق اغلب به عنوان عایق برای فونداسیون ها و در هر جایی از خانه شما که به مانع بخار نیاز است، استفاده می شود.
عایق فوم پلی یورتان سلول باز و سلول بسته می تواند عایق های موثری در مناطق مختلف خانه باشد. با این حال، اکثر سازندگان عایق فوم سلول بسته را به دلیل ارزش R بالاتر و ویژگی های مانع رطوبتی آن ترجیح می دهند. عایق فوم سلول بسته دارای R-value در حدود ۶ در هر اینچ است. این مقدار R به طور قابل توجهی بالاتر از سایر انواع عایق، از جمله چوب فایبر گلاس، عایق سلولزی و فوم سلول باز است. در مقایسه، فوم سلول باز معمولاً دارای R-value فقط ۵/۳ در هر اینچ است. فوم پلی یورتان سلول بسته بدون شک عایق بهتری است. برای بسیاری از خانه ها، این بدان معنی است که شما می توانید ضخامت عایق را کاهش دهید بدون اینکه کارایی انرژی و عملکرد حرارتی خانه خود را به خطر بیندازید. البته ارزش عایق اضافی و محافظت افزوده به عنوان یک مانع رطوبتی با قیمت بالاتری همراه است.

ضخامت فوم اسپری پلی یورتانی:

ضخامت فوم اسپری پلی یورتان به محل استفاده از آن و آنچه می خواهید انجام دهید، بستگی دارد. در حال حاضر به طور کلی، ما معمولاً فوم اسپری سلول باز را به اندازه ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر روی سقف و ۷ سانتی متر در دیوارها توصیه می کنیم. فوم اسپری سلول بسته باید در سقف ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر و در دیوارها ۵ تا ۷ سانتی متر باشد. ایده این است که هر چه فوم بیشتر باشد، R-Value بالاتر است، اما این روش نیز کار نمی کند. R-Value مهم است، با این حال مقاومت حرارتی چیزی است که R-Value اندازه گیری می کند. پس از رسیدن به یک آستانه خاص، مانند مقدار مورد نیاز برای ایجاد یک درزگیر هوا، با افزودن فوم اضافی، دیگر بازگشت سرمایه را مشاهده نمی کنید.
هنگامی که عایق فوم اسپری به درستی اعمال شود، عایق حرارتی عالی برای خانه ها به دلیل R-value بالا (نحوه اندازه گیری ظرفیت عایق) ارائه می دهد. عایق اسپری فوم را می توان به راحتی در قسمت های صعب العبور مانند گوشه های اتاق، زیر شیروانی یا فضاهای کم اطراف فونداسیون اعمال کرد. بنابراین، این جایگزین عایق همچنین می تواند نفوذ هوا را با آب بندی پوشش ساختمان خانه شما به حداقل برساند.
دو مایع در طی یک واکنش شیمیایی ترکیب می شوند و SPF را تشکیل می دهند. این دو مایع در ظروف مختلفی وجود دارند و متخصصان عموماً یک ظرف را به عنوان سمت َA و ظرف دیگر را به عنوان سمت B می نامند. سمتA سیستم اسپری پلی یورتان معمولا از متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI ) و متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات پلیمری (pMDI ) تشکیل شده است. سمت B معمولاً ترکیبی از پلی ال ها، کاتالیزورها، عامل فوم زا، بازدارنده شعله و سورفکتانت است. پلی ال ها بخشی از واکنش شیمیایی برای تولید فوم هستند. مواد باقیمانده در سمت B اهداف مختلفی را برای کمک به کنترل ایجاد حباب های فوم (“سلول ها”) به روشی بهینه و ارائه ویژگی های مختلف محصول نهایی فوم (مثلاً تاخیر در شعله) انجام می دهند. پس از مخلوط شدن و واکنش مواد شیمیایی، فوم خیلی سریع سفت می شود. زمان کامل شدن واکنش به نوع عایق SPF و سایر متغیرها بستگی دارد.
شرکت نیک پلی یورتان با عرضه مواد اولیه تولید اسپری فوم های عایق صوتی و حرارتی در تولید اسپری فوم هایی با کیفیت بالا به شما تولید کنندگان اسپری فوم پلی یورتانی یاری می رساند. جهت ارتباط با واحد فروش با شماره ۰۲۱-۸۳۰۶ تماس حاصل نمایید.

ضخامت فوم اسپری پلی یورتانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *