کشف قدرت پلی یورتان با کاربردهای بی نظیر اسپری فوم پلی یورتان آشنا شوید

عایق صوتی کاربردهای تجاری و صنعتی برای کمک به کاهش صدا، نویز و لرزش داشته و در واقع، عایق صوتی یک عنصر حیاتی برای بسیاری از کاربردهای تجاری برای کاهش خطر سطوح بالای سر و صدا و ایجاد محیط های راحت تر است. از ساخت و ساز ساختمان گرفته تا ساخت خودرو، نصب آکوستیک به کاهش نویز، جذب نویز، کاهش ارتعاشات و انعکاس ارتعاشات کمک می کند. فوم پلی یورتان یک محصول دوجزئی بر پایه پلی یورتان (PU ) و عایق حرارتی و صوتی بسیار با کیفیت است که با اسپری شدن روی سطوح از طریق دستگاه مخصوص کاربرد آن قابل اجراست. این ترکیب با رطوبت هوا به سرعت پخت، منبسط و سفت می گردد.

نقش فوم عایق در طراحی آکوستیک چیست؟

نقش فوم عایق در طراحی آکوستیک چیست؟

فوم عایق در حالی که اغلب به دلیل خواص حرارتی آن ارزشمند است، توانایی های میرایی و مسدود کردن صدا را نیز فراهم می کند. در زیر، این توانایی‌هایی را که باید از آن‌ها آگاه باشید، بیان کرده‌ایم.

  • مسدود کننده نویز: فوم های پلی یورتان و ایزوسیانورات سلول باز باعث مسدود کردن نویز محیط می شوند. این به جلوگیری از ورود سر و صدای خارجی مانند: ترافیک به اتاق های داخلی همچنین، در صنعت خودروسازی به کاهش صدای ایجاد شده توسط موتور و سایر جنبه های وسیله نقلیه کمک می کند. سطوح بالای سر و صدا در برخی از کارهای تجاری می تواند آسیب زا و حتی یک خطر ایمنی بوده، و عایق صوتی به کاهش آن صدا به سطح ایمن و قابل کنترل کمک می کند. عایق صوتی باعث کاهش نویز در پانل های خودرو و تجهیزات و محفظه های موتور برای صنعت خودروسازی می شود. عایق صوتی نیز برای کاهش نویز در محفظه ماشین ها مفید است. این نوع عایق بسته به نیاز پروژه دارای دو کاربری داخلی و خارجی می باشد. هنگام انتخاب عایق صوتی برای استفاده تجاری، تخلخل مواد، همراه با اندازه سلول، چگالی و ضخامت، نقش موثری در کاهش نویز عایق دارد.
  • جذب: فوم های ملامینه سلول باز، پلی یورتان و پشم معدنی باعث جذب صدا می شوند. عایق صوتی برای جذب صدا در زمینه های مختلف تجاری از جمله ساخت و ساز ساختمان استفاده می گردد. این نوع عایق برای جذب صدای ایجاد شده در اثر حرکت در فضاهای داخلی طراحی شده و کف ها و سقف ها ممکن است با عایق صوتی طراحی شوند تا به جذب صدای حرکات در بین طبقات یک ساختمان کمک کنند. دیوارها همچنین ممکن است عایق صوتی برای کمک به جذب سر و صدا از اتاقی به اتاق دیگر داشته باشند. در بسیاری از موارد، عایق صوتی همچنین می تواند به ایجاد مقاومت در برابر آتش و داشتن خواص آبگریز کمک کند.
  • جداسازی: نصب فوم‌بردها یا اسپری‌ها به‌درستی در دیوار یا کف، می‌تواند عایق صوتی بین اتاق‌های مجاور را افزایش دهد.
  • سبک وزن: وزن سبک ذاتی فوم عایق پلی یورتان، آکوستیک بهتری را بدون بارگذاری بیش از حد سازه‌های ساختمانی موجود می‌سازد.
  • تطبیق پذیری: فوم به اشکال مختلف موجود است. این شامل تخته های عایق فلکسیبل و ریجید و اسپری ها است که مناسب همه ی کاربردها می باشد.
  • مقرون به صرفه بودن: ارتقاء آکوستیک اتاق با اسپری فوم جاذب صدا یک راه حل ساده و مقرون به صرفه می باشد.

در کجا از عایق اسپری پلی یورتانی استفاده می شود؟

اسپری فوم پلی یورتان را می توان عملاً در هر جایی که برای اهداف عایق حرارتی و صوتی تصور کرد استفاده نمود. مانند: پشت بام، اتاق زیر شیروانی، نما، پی، زیرزمین، کف، دیوارهای داخلی، همپوشانی بین طبقات، بخش های داخلی، سقف و انبارها و … . علاوه بر این، می‌توان آن را در عناصر سازه‌ای ساختمان‌ها، بالکن‌ها، درها، شیب‌های پنجره، لوله‌ها و مجراها، مخازن و در کل سطوح شیبدار و ناهموار و همچنین در بدنه وسایل نقلیه، تریلرهای وسایل نقلیه، حامل های کانتینری، سوله های کانتینری، پارکینگ ها و گاراژها، قایق ها و صدها منطقه مشابه استفاده نمود.

در کجا از عایق اسپری پلی یورتانی استفاده می شود؟

فوم اسپری پلی یورتان چه مزایایی دارد؟

عایق کاری در کشورهایی که آب و هوای سرد دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. مردم، انواع عایق مناسب را برای داشتن زندگی راحت و حفظ هزینه های گرمایش/سرمایش در حداقل سطح ترجیح می دهند. فوم اسپری پلی یورتان عایق صوتی، حرارتی و آبی قوی است. Thermcoat یک سیستم عایق یکنواخت بوده که از ایجاد پل حرارتی جلوگیری می کند، به طور مستقیم به عایق حرارتی کمک کرده و هزینه های گرمایش/سرمایش ساختمان ها را کاهش می دهد.

  • به دلیل خاصیت عایق صوتی بالا، صدا را جذب کرده و فضا زندگی آرامی را ایجاد می کند.
  • در برابر بسیاری از حلال ها (استون، تینر و غیره) به ویژه آب پس از عمل آوری مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل است که به عایق بندی در برابر آب ساختمان ها نیز کمک می کند.

مزیت های اسپری فوم:

اسپری فوم پلی یورتان یک محصول عایق و آب بندی منحصر به فرد است. این محصول در محل اعمال شده تا با سطحی که در آن اعمال می گردد مطابقت داشته باشد. این فرآیند، یک پوشش ساختمانی محکم ایجاد می کند که کارایی انرژی را بهبود می بخشد. عایق های اسپری فوم و درزگیرهای فوم عایق با مخلوط کردن و واکنش اجزای مایع منحصر به فرد ساخته می شوند. هنگامی که مایعات مخلوط شده و در محل استفاده می گردند، بسیار سریع واکنش نشان داده و در تماس با هوا منبسط شده و فوم ایجاد کرده که این عایق، شکاف ها را می بندد. فوم اسپری پرکاربرد بوده و می تواند حفره های دیوار، دیوارهای بیرونی، اتاق زیر شیروانی و شکاف های کوچک را در سراسر خانه ببندد. محصولات اسپری فوم می توانند نفوذ هوا و حرکت هوا را در سراسر خانه محدود کرده که به کاهش مصرف انرژی کمک می کند، نفوذ آلاینده ها و آلرژن ها را محدود کرده و خانه را به محیطی راحت تر تبدیل می نماید. هر نوع فوم اسپری و روش کاربرد مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهد. سه نوع اصلی فوم اسپری وجود دارد که می تواند برای عایق کاری و سایر اهداف خاص استفاده شود:

  1. اسپری فوم با دانسیته بالا: سازندگان، اغلب زمانی که به مقادیر عایق و استحکام بالا نیاز دارند به فوم اسپری با دانسیته بالا روی می آورند. همانطور که از نامش پیداست، این فوم ساختار متراکم تری نسبت به سایر انواع فوم اسپری دارد. این فوم اسپری به دلیل ماهیت یکپارچه و یکنواخت خود اغلب یک انتخاب عالی برای سقف یا سایر عایق های بیرونی است. فوم اسپری با دانسیته بالا همچنین می تواند به کاهش قابل توجه هزینه های انرژی در طول عمر سقف به دلیل خواص مقاومت حرارتی آن کمک کند. همچنین محافظت بیشتری در برابر نفوذ هوا و آب ارائه داده و ساختاری را که روی آن اعمال می شود تقویت می نماید.
  2. اسپری فوم با دانسیته متوسط: فوم با دانسیته متوسط بسته به آب و هوا و نوع ساختمانی که در آن استفاده می شود مزایای خاصی را ارائه می دهد. مانند فوم با دانسیته کم، SPF با دانسیته متوسط اغلب برای عایق کاری مداوم، پر کردن حفره دیوار داخلی و کاربردهای اتاق زیر شیروانی استفاده می شود. با این حال، یک فوم اسپری با دانسیته متوسط، سلول بسته است. اغلب در جاهایی که نیاز به بیشترین R-value در هر اینچ وجود دارد استفاده می گردد. فوم با دانسیته متوسط به عنوان یک مانع هوا، بخار و آب عمل کرده و حتی می تواند به کاهش صدا نیز کمک کند.
  3. اسپری فوم با دانسیته کم: فوم اسپری با دانسیته کم که به نام فوم سلول باز نیز شناخته می شود، برای ایجاد یک عایق مداوم و یک مانع درزگیر هوا استفاده می گردد. SPF با دانسیته کم فوم ½ پوند نیز نامیده می شود، زیرا وزن آن تقریباً ۰.۵ پوند است. در هر فوت مکعب ساختار سلول باز فوم مقداری انعطاف به فوم سخت شده می دهد. فوم با چگالی کم به عنوان فوم اسپری پلی یورتان دو جزئی با فشار کم یا فشار بالا اعمال می شود. فوم اسپری با دانسیته کم را می توان بر روی دیوارها، در اتاق زیر شیروانی، کانال ها و سقف ها استفاده کرد. به عنوان یک مانع هوا شناخته شده، اما بخار و رطوبت در آن نفوذ می کند. اغلب برای پر کردن حفره های دیوارها در طول ساخت و ساز استفاده می گردد. به دلیل ساختار سلولی نسبتاً بزرگ، فوم با دانسیته کم پس از پخت تا حدودی نرم و انعطاف پذیر می ماند. فوم اسپری با دانسیته کم عایق حرارتی بوده و با پر کردن حفره ها، جریان هوا را از طریق شکاف ها و درزها مسدود می کند. علاوه بر این، این فوم به دلیل بافت نرم تر و ساختار سلول باز می تواند به جذب صدا کمک کند. 
اسپری فوم پلی یورتان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *