کاربردهای پلی یورتان در صنعت بسته بندی

کاربرد فوم پلی یورتان بسیار گسترده است. یکی از کاربردهای آن در صنعت بسته بندی می باشد. فوم پلی یورتان به دو مایع A و B تقسیم می گردد. واکنش آب، صفحات فومی را تشکیل داده که دارای خاصیت مقاومت بالا و جذب ضربه هستند. به دلیل عملکرد عالی محافظت بالشتک بسته بندی فوم پلی یورتان، به طور گسترده ای در حفاظت از حمل و نقل قطعات خودرو، ابزار، صنایع دستی سرامیکی، موتورها و سایر محصولات شکننده استفاده می گردد. بسته بندی فوم پلی یورتان را نمی توان با شکل محصول محدود کرد، حتی محصولات با اشکال مختلف را می توان به طور کامل محافظت کرده، از شکستن محصول جلوگیری نمود و از ایمنی حمل و نقل محصول اطمینان حاصل کرد.
فوم انعطاف پذیر را می توان به راحتی برای مهاربندی، حمایت و بسته بندی اشیاء به شکل های سفارشی ساخت. می‌توان آن را با استفاده از دستگاه‌های مدرن CNC برش داد تا دقیقاً با شکل جسمی که باید محافظت گردد، مطابقت داشته باشد. فوم پلی یورتان انعطاف پذیر در بسته بندی به عنوان ضربه گیر عمل کرده و جسم بسته بندی شده در حال حرکت (در حال سقوط) را از آسیب محافظت می کند. چه نیاز به محافظت از یک تجهیزات نسبتاً سنگین داشته باشید، چه از یک قطعه الکترونیکی ظریف، عملکرد فیزیکی فوم پلی یورتان را می توان به خوبی تنظیم کرد تا اکثر نیازهای بسته بندی را برآورده کند. فوم انعطاف‌پذیر می‌تواند به کاهش سرعت یک شی در حال سقوط و ایجاد اتلاف ضربه کمک کند.
بسیاری از محصولات دارای برجستگی هایی مانند فلنج ها، براکت ها و دکمه هایی بوده که سطح کلی محصول را تغییر می دهند یا درجات مختلفی از شکنندگی یا توانایی تحمل وزن را داشته که همه آن ها با طراحی بسته بندی فوم قابل استفاده هستند. فوم به راحتی با شیارها، بریدگی‌ها و منحنی‌ها سازگار شده تا منحصربه‌فرد محصول باشد.
انتخاب فوم برای نیازهای بسته بندی شما:
انتخاب یک فوم خاص با در نظر گرفتن موارد زیر انجام می گردد:

  1. وزن و شکنندگی محصول
  2. موقعیت یابی فوم و بالشتک
  3. سایش
  4. عملکرد و سازماندهی
  5. زیبایی شناسی

سازه های فوم مانند سینی ها می توانند مزایای دیگری مانند جداسازی و سازماندهی اجزا یا قطعات فرعی جداگانه داشته باشند. هنگامی که نیازهای برنامه مشخص شد، یک طراح بسته بندی موارد زیر را مشخص می کند:

  1. نوع فوم
  2. دانستیه و ویژگی های عملکرد
  3. ناحیه تحمل، بارگذاری استاتیک و ضخامت بالشتک

بسته بندی فوم پلی یورتان (PU ) سبک، نرم و انعطاف پذیر است. پس از فشرده سازی، به سرعت به شکل اولیه خود باز می گردد. این ویژگی ها زمینه عملکرد عالی جذب ضربه را ایجاد می کنند. بسته بندی محافظ فوم PU برای ایمن سازی و پشتیبانی از محصولات کوچک مناسب است. علاوه بر این، می‌تواند از اقلام با پوشش سطحی محافظت کند. برش‌های سفارشی، مانند شیارها و بریدگی‌ها، از محصولات در برابر لرزش و خراش در سراسر زنجیره تامین محافظت می‌کنند. آن ها همچنین تعداد محصولات در هر واحد بسته بندی و وزن واحد بسته بندی را بهینه می کنند. علاوه بر این، آن ها صرفه جویی در فضای ذخیره سازی و حمل و نقل را افزایش می دهند. این ماده می تواند به شکل درج های بسته بندی PU، بالشتک ها و لایه های میانی برای کاربردهای صنعتی باشد. پوشش ها و تقسیم کننده ها همگی برای جا دادن و محافظت از اجزا سفارشی شده اند. اپراتورها آن ها را داخل ظروف و سینی می چینند. فوم پیچ خورده یا فوم جعبه تخم مرغ، محلول بسته بندی خاصی است که از صفحات فوم PU با پیک ها و فرورفتگی های منظم و تکراری تشکیل شده است. شرکت ها از آن به صورت جفت استفاده می کنند که یک لایه در بالا و دیگری در پایین قرار دارد. این سیستم اقلام ظریف و سبک وزن را در بر می گرفته و آن ها را در هنگام جابجایی و حمل و نقل در موقعیت خود نگه می دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *