نگاهی به آینده صنعت تولید پلی یورتان

بازار پلی یورتان برای گسترش قابل توجهی آماده است. اما آینده این صنعت چه خواهد بود؟
· اندازه تخمینی بازار جهانی در سال ۲۰۲۴: ۹۷/۱۰ میلیارد دلار
· اندازه بازار جهانی پلی یورتان پیش بینی شده تا سال ۲۰۳۰: ۱۲۳/۱۹ میلیارد دلار
· نرخ رشد سالانه پیش‌بینی‌شده برای بازار پلی‌یورتان (CAGR ) از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰: ۴/۴%
· بخش‌های اصلی محصول: فوم سخت، فوم انعطاف‌پذیر، پوشش‌ها، چسب‌ها، درزگیرها، الاستومرها (CASE)، پلی‌یورتان‌های ترموپلاستیک و غیره
· صنایع مصرف کننده اصلی: مبلمان، ساختمان و ساخت و ساز، الکترونیک و لوازم خانگی، خودرو، کفش، بسته بندی و غیره
چه چیزی باعث رشد در بازار پلی یورتان می گردد؟

عوامل متعددی باعث این رشد قوی در بازار پلی یورتان می شود:

  1. افزایش تقاضا برای کامپوزیت های سبک و با کارایی بالا در صنعت خودروسازی
  2. تقاضای رو به رشد صنعت ساختمان و ساخت و ساز
  3. افزایش تقاضا از سوی صنایع ملافه، فرش و بالشتک

با این حال، یک عامل وجود دارد که به طور بالقوه می تواند مانع این رشد گردد: تشدید نگرانی های زیست محیطی.
پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی پلی‌یورتان طی دوره پیش‌بینی، بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۳۰، با نرخ قابل‌توجهی افزایش یابد. در سال ۲۰۲۳، بازار با نرخ ثابتی در حال رشد است و با اتخاذ استراتژی‌های فزاینده توسط بازیگران کلیدی، انتظار می‌رود رشد بازار افزایش یابد. پلی یورتان یک ماده پلاستیکی است که به اشکال مختلف وجود دارد. می توان آن را به گونه ای طراحی کرد که سفت یا انعطاف پذیر باشد.
اندازه بازار جهانی پلی یورتان در سال ۲۰۲۳، ۸۰ میلیارد دلار برآورد شد و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۲ از حدود ۱۱۸/۹۹ میلیارد دلار فراتر رود و در دوره پیش بینی ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۲ با ۴/۱۰ درصد رشد خواهد کرد. بازار پلی یورتان آسیا و اقیانوسیه با دلار آمریکا ۲۷/۹ میلیارد در سال ۲۰۲۳ محاسبه گردید.
· ارزش بازار پلی یورتان ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ برابر با ۱۴ میلیارد دلار بود و انتظار می رود که از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۲ با ۴/۲ درصد رشد کند.
· منطقه آسیا و اقیانوسیه درآمد کل بازار جهانی را به دست آورد، که ۴۶ درصد بود.
· بخش محصولات فوم ریجید بیشترین سهم بازار را با حدود ۳۳ درصد در سال ۲۰۲۳ به دست آورد.
· انتظار می‌رود بخش محصولات فوم انعطاف‌پذیر با ۶/۲% از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۲ با سرعت ثابت رشد کند.
· بر اساس کاربرد، بخش ساخت و ساز ۲۷ درصد سهم بازار را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داد.
· پیش‌بینی می‌شود بخش برنامه‌های خودرو از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۲ با ۹/۲ درصد رشد کند.

عوامل رشد:

شیمی پلی یورتان به گونه ای است که بدون افت کیفیت باعث می گردد تا به اشکال غیرعادی تبدیل شود و در عین حال کالاهای صنعتی و مصرفی را افزایش می دهد. پلی یورتان ها در اثر واکنش شیمیایی کاملاً متعادل ایجاد می شوند. پلی ال ها با دی ایزوسیانات یا ایزوسیانات پلیمری با مقادیر مناسب افزودنی ها و کاتالیزورها استفاده می گردند. برای برآوردن نیازهای خاص در صنایع مختلف، انواع راه حل های صنعتی بر اساس طیف گسترده ای از پلی ال ها تولید می شوند. محصولات پلی یورتان در طیف گسترده ای از کالاهای مصرفی برای استفاده روزمره استفاده می شود. به عنوان مثال، پلی یورتان در فوم ریجید برای پوشش در دیوارها و سقف ها، فوم انعطاف پذیر در مبلمان، TPU در لوازم پزشکی و کفش استفاده می شود. همچنین در کف و فضای داخلی خودرو، در پوشش ها، درزگیرها، چسب ها استفاده می گردند.
با توجه به شرایط همه گیر جهانی در حال حاضر صنعت ساخت و ساز در حال رشد پایدار است و مشخص شده است که رشد بازار پلی یورتان در دوره پیش بینی افزایش بیشتری داشته باشد. پایداری با در نظر گرفتن ساخت و ساز ساختمان، زمینه وسیعی است و مراحل بسیاری را در بر می گیرد که باید در فرآیندهای ساخت و ساز اولیه گنجانده شوند، زیرا فشار زیست محیطی بالقوه آن ها بسیار قابل توجه است. بنا به این دلایل، ساختمان‌های سبز مطمئناً راه خود را در صنعت ساخت‌وساز قوی‌تر می‌کنند. این ساختمان‌ها فرصت‌های مالی را فراهم می‌کنند و همچنین مطابق با الزامات مقررات فدرال و محیط‌زیست هستند و راه‌حل قابل‌توجهی برای تقاضای پایدار مصرف‌کننده در حال رشد ارائه می‌دهند. افزایش کارایی مصالح ساختمانی منجر به نیاز بیشتر به مواد عایق برای کنترل تهویه، گرمایش و تهویه مطبوع و جبران مقدار انرژی هدر رفته به دلیل عایق ناکافی شده است. سپس از فوم پلی یورتان به عنوان مواد عایق فوق العاده کارآمد استفاده می شود که منجر به صرفه جویی قابل توجهی در انرژی می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *