عایق فوم سخت پلی یورتان در ساختمان و ساخت و ساز

عایق فوم پلی یورتان ریجید جزء مصالح ساختمانی نوآورانه است که می تواند مصرف انرژی ساختمان را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به کنترل دمای داخل خانه کمک کند. شکاف‌ها، سوراخ‌ها و نشت هوا می‌توانند صورت‌حساب‌های انرژی را به‌طور غیرضروری بالا برده و منابع ارزشمند انرژی را هدر دهند. عایق فوم پلی یورتانی با عملکرد بالا می تواند به طور موثری شکاف ها را بسته و از نشت هوا جلوگیری کرده، دمای هوای داخل ساختمان را حفظ کند و باعث کاهش مصرف انرژی ساختمان گردد. فوم های سخت ساخته شده با مواد پلی یورتانی به دلیل خواص عایق بودن و دوام بالا، صرفه جویی در مصرف انرژی و کنترل رطوبت ارزشمند هستند. در زیر نمونه هایی از انواع مزایایی که عایق فوم ریجید ساخته شده از پلی یورتان آورده شده است:

  1. بهره وری انرژی: طبق گفته وزارت انرژی ایالات متحده، گرمایش و سرمایش تقریباً نیمی از انرژی مصرف شده در یک خانه معمولی در ایالات متحده را تشکیل می دهد. فوم عایق می تواند با کاهش نشت هوا و کاهش انتقال گرما بین محیط های داخلی و خارجی به مصرف کنندگان کمک کند تا قبض های انرژی خود را کاهش دهند. این عایق می تواند میزان قبوض مصرف انرژی را تا ۷۰% کاهش دهد. مواد عایق ساخته شده توسط این مواد شیمیایی به صرفه جویی انرژی بیش از ۲۰۰ برابر انرژی مورد نیاز برای ساخت آن ها کمک می کند.
  2. مقاومت در برابر رطوبت: هنگامی که رطوبت از دیوارها عبور می کند، می تواند باعث افزایش کپک در پوشش ساختمان گردد. فوم عایق ریجید پلی یورتان که به درستی نصب شده باشد، یک لایه محافظتی در برابر رطوبت ایجاد می کند.
  3. R-value افزایش یافته: با R-value بالاتر از ۳ تا ۵ یا بالاتر در هر اینچ، تخته های عایق فوم ریجید می توانند R-value کل دیوار را افزایش داده و گل میخ های چوبی و سایر قسمت های دیوار مانند قاب، کانال ها، سیم کشی و لوله کشی را بپوشانند. هنگامی که فوم عایق پلی یورتان ریجید نصب گردد، یک مانع هوای کامل را تشکیل داده که نفوذ هوا را کاهش می دهد، که علت اصلی اتلاف انرژی می باشد.
  4. ایمنی در برابر آتش: سازندگان عایق فوم پلی یورتان مواد ضد اشتعال را به محصولات خود اضافه می کنند تا از شروع آتش سوزی جلوگیری کرده، گسترش آتش سوزی را محدود کنند و آسیب آتش سوزی را به حداقل برسانند. بازدارنده های شعله در عایق فوم پلی یورتان یک خط دفاعی مهم در مورد ایمنی آتش سوزی هستند. آن ها می توانند به محافظت از ساکنان ساختمان کمک کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *