استفاده از ساندویچ پانل های پلی یورتان در صنعت ساخت و ساز

از دهه ۱۹۹۰، پانل های PUF نقشی اساسی در انقلاب صنعت ساخت و ساز داشته اند. ساندویچ پانل ها نیز دارای یک هسته سخت بوده که بین دو ورق فلزی قرار گرفته و هم به عنوان عایق حرارتی و هم به عنوان پارتیشن عمل می کنند. این پانل ها را می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد، از جمله روکش دیوار، سردخانه، پناهگاه، کابین های اداری، اتاق های کنترل و غیره.
ساندویچ پانل سیستمی است که ساختمان ها را در برابر عوامل خارجی محافظت می کند و بهترین راه حل مناسب و اقتصادی را برای داشتن یک پایه قدرتمند ارائه می دهد. از ساندویچ پانل ها به عنوان عناصر ساختمانی مدرن، سبک و بادوام برای پوشش سقف و دیوارهای خارجی ساختمان ها و همچنین برای دستیابی به دیوارهای داخلی عایق کاری شده و سردخانه ها استفاده می شود. ساندویچ پانل ها که از شما در برابر عوامل خارجی در هر طرف ساختمان محافظت می کنند، با پر کردن یک ماده عایق ضخیم و کم تراکم بین دو سطح فلزی نازک و با چگالی بالا تولید می شوند. این عناصر ساختمانی آماده مونتاژ که علیرغم وزن کم خود از ظرفیت حمل بار بالایی برخوردارند، در خطوط پیوسته تولید می شوند. مواد عایق مختلف باید با توجه به نیاز ساختمان انتخاب شود. تولید ساندویچ پانل در انواع عایق ها از جمله PUR، PIR، پشم معدنی و EPS انجام می گردد. شما می توانید با در نظر گرفتن نیازهای حرارتی، رطوبتی، عایق صدا و مقاومت در برابر آتش، تصمیم بگیرید که کدام نوع ساندویچ پانل برای ساختمان مناسب است. ساندویچ پانل ها عموما در تاسیسات صنعتی، ساختمان های تجاری، سردخانه ها، ساختمان های مسکونی، نیروگاه ها و همچنین ساختمان های کشاورزی و دامپروری استفاده می شوند.

یکی از مهم ترین ویژگی های ساندویچ پانل های پلی یورتان، عایق بودن عالی آن هاست. هسته صفحات به آن رسانایی حرارتی کم می بخشد. به همین دلیل اغلب در نوسازی ساختمان ها چه در پشت بام و نما و چه در ساخت ساختمان های صنعتی استفاده می گردد. ساندویچ پانل ها بسیار سریع ساخته و نصب می شوند. برای مونتاژ، آن ها به سازه پیچ شده و این باعث می شود زمان ساخت در مقایسه با سایر سیستم هاکوتاه تر باشد. یکی از مهمترین مزایای ساندویچ پانل به عنوان یک عنصر ساختمانی، تنوع شکل و پرداخت موجود در بازار است. انواع پانل ها بسته به ساختمانی که برای آن طراحی شده است وجود دارند. روکش‌ها بین روستیک و مدرن متفاوت است، و می‌توانیم پانل‌های تقلیدی از چوب یا کاشی‌های مصنوعی را در میان سایر موارد پیدا کنیم. عرض صفحه عایق معمولاً ۱۰۰۰ میلی متر و در برخی مدل ها ۱۱۵۰ میلی متر است. طول ساندویچ پانل را می توان با توجه به نیاز هر پروژه تنظیم کرد که متداول ترین ابعاد آن بین ۳ تا ۶ متر بوده، اما در برخی موارد حداکثر تا ۱۶ متر نیز قابل دستیابی است. ضخامت این پانل ها بسته به کاربرد نهایی می تواند بسیار متفاوت باشد، رایج ترین مقادیر بسته به کاربرد بین ۴۰ تا ۱۵۰-۲۰۰ میلی متر می باشد. این عناصر عایق به ویژه در سقف ها و نماهای ساختمان های صنعتی که در دماهای پایین پردازش می شوند، بسیار مفید هستند. به دلیل سبک بودن، برای بازسازی محوطه ایده آل هستند. همچنین در عایق کاری سردخانه ها و انبارها، مراکز ورزشی، مراکز خرید و منازل نوساز و بازسازی شده موثر هستند. ساندویچ پانل های نما برای ساخت محوطه در منازل، مدارس، بیمارستان ها، مراکز صنعتی یا مراکز خرید استفاده می شوند. ساندویچ پانل را می توان برای پارتیشن های داخلی که نیاز به عایق بندی دارند، نیز استفاده کرد.
در طی ۵۰ سال گذشته، ساندویچ پانل به عنوان یک روش ساخت و ساز به خصوص مقرون به صرفه ظاهر شده است. مواد ترکیبی همیشه از دو ورقه صورت (بسته به کاربرد، مواد صورت فلزی سفت و سخت یا ورق های صفحه انعطاف پذیر مانند آلومینیوم نازک، کاغذ یا غشاء) و یک ماده عایق هسته تشکیل شده است.
اساساً دو فرآیند برای ساخت پانل ها وجود دارد:
فرایند پیوسته:
تمام مواد استفاده شده با هم پردازش می شوند و پانل ساخته شده به پایان رسیده بدون توقف خط به طول مورد نظر بریده می شود. این خط دارای سرعت متوسط حدود ۱۴ متر در دقیقه در تولید پانل ها ضخامت متوسط (۴۰-۵۰ میلی متر) با لایه های رویه فلزی می باشد. با یک شیفت هشت ساعته در روز به مدت ۲۲۰ روز در سال، تولید حدود ۱۱۸۰۰۰۰ متر در سال با فرض بازده ۸۰ درصد است.
فرایند ناپیوسته:
مواد به طور جداگانه پردازش می شوند، یعنی ورقه ها شکل گرفته و به طول دلخواه بریده می شوند و سپس در یک پرس که فوم تزریق می شود به یکدیگر متصل می گردند. علاوه بر این، این فرآیند دارای بهره وری کمتری است که قابل مقایسه با فرآیند مستمر نمی باشد. امروزه از آن برای محصولاتی با شکل هایی که امکان فرآیند مداوم را ندارند یا زمانی که میزان تولید مورد نیاز سرمایه گذاری در یک خط پیوسته را توجیه نمی کند، استفاده می شوند این خط با یک پرس دوبل ۱۲ متری می تواند در همان شرایط با یک شیفت کاری در روز به تولید حدود ۱۰۰۰۰۰ متر در سال برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *