اندازه بازار جهانی پلی‌یورتان در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۱.۳۳ میلیارد دلار برآورد شد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ از حدود ۱۱۲.۴۵ میلیارد دلار فراتر رود.

فاکتورهای رشد:

شیمی پلی‌یورتان به گونه‌ای است که اجازه می‌دهد بدون افت کیفیت به اشکال مختلف تبدیل شود و در عین حال کالاهای صنعتی و مصرفی را افزایش می‌دهد. پلی‌یورتان‌ها در اثر واکنش شیمیایی کاملاً متعادل ایجاد می‌شوند. پلی‌ال‌هایی با دی‌ایزوسیانات، موادی هستند که در این واکنش‌ها با مقادیر مناسب افزودنی‌ها و کاتالیزورها استفاده می‌شوند. برای برطرف کردن نیازهای خاص در صنایع مختلف، انواع راه‌حل‌های صنعتی بر اساس طیف گسترده‌ای از پلی‌ال‌ها تولید می‌شوند. محصولات پلی‌یورتان در طیف گسترده‌ای از کالاهای مصرفی برای استفاده روزمره استفاده می‌شود. به عنوان مثال، پلی‌یورتان به صورت فوم ریجید برای پوشش در دیوارها و سقف ها، فوم فلکسیبل در مبلمان، TPU در دستگاه‌های پزشکی و کفش استفاده می‌شود. همچنین در کف و فضای داخلی خودرو، در پوشش‌ها، درزگیرها، چسب‌ها استفاده می‌شود.
این نیاز روزافزون بیشتر برای عایق‌کاری ساختمان است. با توجه به وضعیت همه‌گیر جهانی در حال حاضر صنعت ساخت و ساز در حال رشد پایدار است و مشخص شده است که انتظار می‌رود بازار پلی‌یورتان در دوره پیش‌بینی افزایش بیشتری داشته باشد. پایداری با در نظر گرفتن ساخت و ساز ساختمان، زمینه وسیعی است و مراحل بسیاری را در بر می‌گیرد که باید در فرآیندهای ساخت و ساز اولیه گنجانده شوند، زیرا فشار زیست محیطی بالقوه آن‌ها بسیار قابل توجه است. بنا به این دلایل، ساختمان‌های سبز مطمئناً راه خود را در صنعت ساخت‌وساز قوی‌تر می‌کنند. آگاهی در مورد تغییرات آب و هوایی و ابتکارات دولت تشویق کننده افزایش سرمایه‌گذاری در ساختمان‌های تجاری و مسکونی هوشمند با بهره وری انرژی است. این ساختمان‌ها فرصت‌های مالی را فراهم می‌کنند و همچنین مطابق با الزامات نظارتی فدرال و زیست‌محیطی هستند و راه‌حل قابل‌توجهی برای تقاضای پایداری مصرف‌کننده در حال رشد ارائه می‌کنند. افزایش کارایی مصالح ساختمانی منجر به نیاز بیشتر به مواد عایق برای کنترل تهویه، گرمایش و تهویه مطبوع و جبران مقدار انرژی هدر رفته به دلیل عایق بندی ناکافی شده است. از فوم پلی‌یورتان به عنوان مواد عایق بسیار کارآمد استفاده می‌شود که منجر به صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف انرژی می‌گردد.
این تقاضاهای رو به رشد محصول از چندین صنعت مانند خودروسازی، بخش‌های بسته‌بندی و ساخت و ساز ناشی می‌شود. این امر بازار پلی‌یورتان را بیشتر پیش خواهد برد.

بینش محصول:

بخش محصولات فوم سفت و سخت بیشترین سهم بازار را در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داد. فوم‌های پلی‌یورتان سفت و سخت اساساً فوم‌های سلول بسته با عملکرد بالا هستند. آن‌ها در صنایع با استفاده نهایی به طور گسترده، مانند عایق‌ها و لوازم خانگی صنعتی، بسته‌بندی و حمل و نقل استفاده می‌شوند. این فوم‌ها از نظر ساختاری پایدار هستند، که تولید محصولات عایق حرارتی را برای تولیدکنندگان آسان‌تر می‌کند. همچنین فوم‌های صلب دارای کیفیت عایق صدا، مقاومت حرارتی و استحکام مکانیکی بالاتری هستند. این کیفیت مواد مبتنی بر ساختار آن‌ها را در شرایط آب و هوایی شدید و محیط‌های خشن بسیار مناسب می‌کند.
انتظار می‌رود بخش فوم انعطاف‌پذیر در طول دوره پیش‌بینی با سرعت ثابت رشد کند. فوم پلی‌یورتان انعطاف‌پذیر در درجه اول به عنوان بالشتک برای بسیاری از محصولات مصرفی و تجاری مانند فضای داخلی خودرو، ملافه، مبلمان و … استفاده می‌شود.

بینش برنامه:

در سال ۲۰۲۱، بخش ساخت و ساز بیشترین سهم بازار از کل بازار جهانی را به خود اختصاص داد. پیش‌بینی می‌شود که نیاز شدید به پلی‌یورتان در بخش ساخت و ساز رشد قابل‌توجهی را در طول دوره پیش‌بینی ایجاد کند. پلی‌یورتان دارای ویژگی‌های شیمیایی مختلفی از جمله مقاومت در برابر باکتری و آفات، عایق حرارتی عالی، بی‌اثری شیمیایی و سبک وزنی است. شهرنشینی سریع با ابتکارات دولتی و صنعتی شدن در سراسر جهان احتمالاً به رشد بیشتر صنعت ساخت و ساز جهانی کمک می‌کند. در حالی که در اقتصادهای نوظهور مانند هند و چین بر سرمایه گذاری‌های بیشتر در این بخش‌ها متمرکز شده اند. این دولت‌ها تخصیص بودجه عمده‌ای را برای بهبود زیرساخت‌های خود فراهم می‌کنند. انتظار می‌رود این فعالیت‌های توسعه در مقیاس بزرگ باعث افزایش تقاضای محصول شود.
پلی‌یورتان طیف وسیعی از کاربردهای پایدار در صنعت خودرو دارد. استفاده از پلی‌یورتان مزایای خاص خود را از جمله ایمنی، راحتی، سبکی و آزادی طراحی فراهم می‌کند. محصولات فوم پلی‌یورتان به طراحان و سازندگان خودرو کمک می‌کند تا صندلی خودرو را به انتخاب خود طراحی کنند. پلی‌یورتان دارای مشخصات عملکردی پیشرفته با طیف وسیعی از استحکام بدون افت کیفیت و وزن اضافی است.

بینش منطقه‌ای:

بازار آسیا و اقیانوسیه تا حد زیادی با رشد قابل توجه صنایع بزرگ مصرف نهایی، مانند ساخت و ساز، خودرو، مبلمان، الکترونیک و لوازم خانگی و بسته‌بندی به پیش می‌رود. یکی دیگر از دلایل گسترش بازار این است که نیروی کار ماهر کم هزینه در اختیار این صنعت است. همانطور که قبلا ذکر شد، هند و چین منابع خود را برای ساخت و توسعه زیرساخت‌ها به کار می‌برند تا برترین خودروسازان جهان را در کشور خود قرار دهند. به عنوان مثال، تسلا در حال مذاکره با دولت هند برای ایجاد کارخانه تولیدی در این کشور است. این فعالیت‌ها در بازار مطمئناً برای ایجاد فرصت‌های رشد تولیدی برای تولید کنندگان پلی‌یورتان است.

انتظار می‌رود که حجم بازار پلی‌یورتان به ۱۱۲.۴۵ میلیارد دلار برسد: روندها، استراتژی‌های رشد و پیشبینی سال ۲۰۳۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *